sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ג'פרי הרטמן שהיא מהווה מפתח לביוגרפיה האינטלקטואלית של הרטמן עצמו . עולמו הביקורתי של הרטמן עוצב מתוך מפגש בין מסורות : הפילולוגיה האירופית, הביקורת החדשה, הפנומנולוגיה, עולם המדרש והפילוסופיה הצרפתית . עיסוקו המתמשך של הרטמן בהיעלמותם של העדים, בדעיכת הזיכרון הקיבוצי ובתמורות שחלו בערוצי הזיכרון בעקבות השתלטות המדיה תובע חשיבה חדשה על 8 מתרכזים שאלות של ייצוג ועל צורות העדות . חיבוריו המאוחרים ביחס בין שאלות של ייצוג לתיאוריות של טראומה, ובזיקות בין צורות של פרשנות לעדות . כתבים אלה, המעמתים אותנו עם הפחד שמא עולם התופעות ועולם התעמולה התמזגו באמצעות המדיה, תובעים תשומת לב לשאלות של זיכרון . לאור המוטציות של הסוגיות הללו בעידן האלקטרוני, בתרבות הווידיאו ובתכניות "ריאליטי" מתחייבת השאלה : איך להישאר ערים לממשותו של העבר ? מעניין להיווכח כיצד חיבורים אלה, בתחומים חדשים ואחרים לכאורה, מחדדים שאלות שעלו בכתביו המוקדמים על הרומנטיקה ; כך, למשל, בחינתו המחודשת של האידיאל הרומנטי של ה"חינוך האסתטי" דרך התקה של הדת לסיפור חניכה חילוני ומודרני . המיקוד של הרטמן בשאלת השואה מבעד לפרספקטיבה הומניסטית – מערבית הנמתחת מן התנ"ך, דרך המדרש ועד לימינו, בולט בקשב שהוא תובע לריבוי נרטיבים של טראומה, לקולו הלא – מתווך של העד, ולתפיסת זיכרון שמביאה בחשבון את אסונו של 8 . החל מ וורדסוורת' הנעלם ( 1987 , The Unremarkable Wordsworth ) ; נבואות מינוריות : המסה הספרותית במלחמות תרבות ( Minor Prophecies : The Literary Essay in the Culture of Wars, 1991 ) ; הצל הכי ארוך : אחרי השואה ( 1996 The Longest Shadow : In the Aftermath of the Holocaust, ) ; צלקות הרוח : מאבק נגד הלא-אותנטי ( Scars of the Spirit : The Struggle Against Inauthenticity , 2002 ) , ועד לחיבור העמוד השלישי : מסות בחקר היהדות ( The Third Pillar, 2011 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help