sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 ג'פרי הרטמן בסוגות פופולריות, מתרכזות ביחס בין הפסיכולוגיה לאסתטיקה, מעלות את שאלת סגנונו של המבקר ומפתחות את המסה כסוגה . במסות אלה מגלם הרטמן חניכה ל"ביקורת" במסורת הומניסטית מערבית ופועל כממשיכם של מבקרים כמו רלף וולדו אמרסון, מת'או ארנולד וליונל טרילינג, שהגותם אתית במובהק . אולם התמונה מורכבת . מצד אחד הוא מפנה עורף למודרניזם התיאולוגי של אליוט ומעדיף, בסיוג מה, את עקרון הרציפות של אמרסון : "אילו הציעה לי מינרווה מתנה ואפשרות לבחור, הייתי מבקש ממנה רציפות . עייפתי משיירים . אינני רוצה להיות שידת מגירות ספרותית או אינטלקטואלית . הלאה לקט הסחבות הזה מתרמילו 4 אך מן הצד האחר, הוא מזדהה דווקא עם האספןשל יהודי" ; שלוקח אחריות על שברים ושאריות . על – כן בשבילו הרגע המכונן 5 את המודרניות הוא "נקודת ההשקה של המדרש עם קפקא", כלומר חזרתה של התרבות כנתק, כשסע וכקצה . זו הפרספקטיבה שממנה מתבארת קרבתו לעקרונות האספנות של ולטר בנימין וייעודו כדובר מובהק של הגורל היהודי, והיא שמעצבת את ליבת כתיבתו ואת מפעלו החינוכי – תיעודי . בראשית שנות ה – 80 ייסד באוניברסיטת ייל את המחלקה ללימודי היהדות, ויחד עם דורי לאוב הקים את מפעל איסוף העדויות של ניצולי שואה, הנודע כארכיון הווידיאו "פורטנוף" לעדויות וידיאו של אוניברסיטת ייל ( The Fortunoff Video Archive for Holocaust Testimonies at Yale University ) . הרטמן הקדיש את העשורים האחרונים בחייו למפעל חשוב זה . הוא התחקה אחר החוקיות של העדות, התמקד ביחס בין ייצוג ספרותי לתיאוריות של טראומה, ואף בחן מחדש שאלות של זיכרון בעידן טכנולוגי הנשלט בידי מניפולציות של זיכרון ושִכחה . 4 . ג' הרטמן, "המדרש כהלכה וכספרות" . 5 . שם .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help