sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 טקסט, רוח ובת-קול הרומנטיים עצמם, הרטמן מאיר מחדש את הפואטיקה הרומנטית כרפלקסיה שמבליעה צורות מורכבות של תיווך ושל זיקה למסורת . כך, כבר בספרו הראשון, הוא אבחן את האוונגרד — מהרומנטיקה עד לוָאלרי — כמערכת של מתחים בין השאיפה האוטופית למימוש "ישיר" ו"ראשוני" של היחס בין התודעה לעולם לבין כישלונו הבלתי – נמנע של כל ניסיון כזה . בכך שחרר הרטמן את השירה האנגלו – אירופית מהתזה המודרניסטית המצמצמת . ספרו השני ורב – ההשפעה, שירת וורדסוורת' ( 1964 , Wordsworth's Poetry ) , בחן מחדש את הרלוונטיות הפוליטית והתרבותית של הרומנטיקה, וזאת כנגד התכתיבים האנטי – רומנטיים של טי – אס אליוט וכנגד ההעדפות האסתטיות של נציגי ה"ביקורת החדשה" שדחקו מהקנון את ענקי הרומנטיקה . ספריו הבאים, מעבר לפורמליזם ( 1970 , Beyond Formalism ) , גורל הקריאה ( 1975 , The Fate of Reading ) וקובץ השירים ילדי עקיבא 3 אך ( 1978 , Akiba's Children ) מגלמים תפנית בחשיבתו הביקורתית, גם מסמנים את הזליגה בין המבקר למשורר ובין המבקר לפרשן . זליגה זו מייחדת, על פי הרטמן, את החלחול ההדדי בין השירה להגות במחצית השנייה של המאה ה – 20 . על רקע זה מתנסחת טענתו שחרף כל הניסיונות לחרוג מהפורמליזם של חקר הספרות, סוגיות של צורה ימשיכו ללוות את גישתנו לטקסט, גם אם יפרצו תיחומים וגבולות . ספריו משנות ה – ,80 ביקורת בישימון ( Criticism in the Wilderness, 1980 ) , ו הצלת הטקסט ( 1981 Saving the Text, ) , קראו למרחב ביקורתי שיכלול תיאוריה אקטואלית, וזאת מבלי להתפשר על עצם ההקשבה לשירה . דומה שגוף הכתיבה של הרטמן מגלה שני כיוונים של ביקורת : מסותיו שראו אור בשנות ה – 80 דנות 3 . Daniel T . O'hara, "The Culture of Vision", in The Geoffrey Hartman Reader . Ed . By Hartman & O'hara . Edinburgh : Edinburgh UP, 2004

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help