sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

זהויות ישראליות 11 לעם היהודי — ובייחוד לתנועה הציונית ולקהילה היהודית בארץ ישראל טרם הקמת המדינה . תחת זאת מצאתי אדישות רבה ויחס שהבליט את הייחודי על פני האוניברסלי . מסקנות החלק הראשון של הפרויקט המחקרי פורסמו בספרי הבנאליות של האדישות : יחס היישוב והתנועה הציונית לרצח העם הארמני ) 1995 ( . ב – 1993 התפרסם ספרי זהות יהודית – ישראלית , שבו תיארתי ובחנתי את תת – הזהויות העיקריות בחברה היהודית – ישראלית : זהות חילונית, זהות מסורתית, זהות דתית – לאומית וזהות דתית – חרדית . מצאתי שלתת – זהויות אלה יש אך מעט נקודות משותפות, וכי יש ביניהן מתחים רבים . אחת הנקודות המשותפות המעטות היא השואה, אשר לה, כפי שעוד נראה, שמור תפקיד מרכזי ביותר בזהות היהודית – ישראלית . ואולם, בשני העשורים האחרונים עוררו זיכרון השואה ולקחיה גם מחלוקות קשות וּויכוחים רבים ) מתח דומה קיים בין ביטויים לאומיים ודתיים מסוימים לבין מקביליהם האוניברסליים ( : הייחודיות של השואה מול האוניברסליות של הג'נוסייד . מתחים אלה מאיימים על אופיה הדמוקרטי, הסובלני והפלורליסטי של מדינת ישראל . יש תת – זהויות ) מגזרים ( המתקשות לקבל את הלגיטימיות של תת – זהויות אחרות, וכמו כן ישנם מתחים בין "אופיה הדמוקרטי" של מדינת ישראל לבין "אופיה היהודי" . לאחר מכן כתבתי את הספר כולנו יהודים גרמנים : רדיקלים יהודים בצרפת בשנות השישים והשבעים ) 1999 ( . נמשכתי אל מרכיביה הסמויים — ולעתים קרובות, המודחקים — של הזהות היהודית בדור הזה, שהושפעה עמוקות מהשואה . עיקר מחקרי כאן לא עסק בהיסטוריה של השמאל החדש, אלא בזהות היהודית האישית של המיליטנטים בשמאל החדש כיהודים רדיקלים . זהותם היהודית של רדיקלים אלה — והם היו רבים — היא סיפור העלילה של ספר זה, וזהו סיפור מרתק . עבורי זו דוגמה נוספת ליחס שבין ייחודיות לאוניברסליות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help