sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 התרבות הבדואית בתנ"ך והגישו לי קפה מר בספלון חרסינה, שלוש פעמים, כנהוג . משסיימתי לשתות והודעתי שאני עוזב, הופיע לפניי סויילם, ידיו נוטפות דם של כבש . "אינך יכול לעזוב עכשיו", הכריז, "שחטנו הרגע את ארוחת הערב שלך . לא תוכל לעזוב עד אשר תסעד ! " בהכירי את מנהגי האירוח המקודשים לבדואים, התיישבתי חזרה במקומי על השטיח, אבל עכשיו כבר כעסתי . להכנת כבש ובישולו דרושות שלוש שעות לפחות, זמן שבשום אופן לא יכולתי להרשות לעצמי להפסיד מאחר שהתכוונתי לסיים את כתיבת ההרצאה עד הבוקר . העברתי את הזמן בשיחה עם כל הנוכחים ; אך כשסוף- סוף הוגשו קערות של בשר כבש, בעודני נרגז על מה שהיה בעיניי הטרדה, טעמתי בלי גינונים נגיסה אחת כדי לצאת ידי חובה, וקמתי ללכת . מיד נצטעקה החבורה כולה : "לאן אתה חושב שאתה הולך ? ! " "אכלתי, אני חוזר לעבודה", השבתי . "אינך יכול לעזוב עכשיו", מחו, "ברצוננו לשוחח אתך" . "אנחנו משוחחים כבר שלוש שעות", התעקשתי . "כן, אבל עכשיו ברצוננו לשוחח אתך בנושא חשוב" . הנושא החשוב בעיני החבורה היה בקשת טובה שרצו לבקש ממני . הגיעה העת למול את בניהם בטרם ימלאו להם שלוש-עשרה, כמצוות האסלאם, ועתה הם מבקשים לחגוג את הטקס חודש ימים במאהל מיוחד . הם ביקשו ממני שאפנה בשמם לצה"ל להשיג להם אישור להקים את מאהל החגיגה סמוך לאחד מכבישי הנגב, מאחר שהצווים הקיימים מחייבים את הבדואים להקים את המאהלים שלהם מעבר לרכסים הגובלים בכבישים . בשביל הבדואים, לא לקיים את החגיגה במקום גלוי לעיני עוברי אורח כמוהו כביטול מצוות הכנסת אורחים, כאילו אינם מעוניינים לארח ; ומכאן בקשתם וחשיבותה בעיניהם . למרות הקִרבה והידידות ששררו ביני ובין כמעט כל הגברים הנוגעים בדבר, הם לא היו מסתכנים לבקש ממני להטריח את עצמי בשבילם בלי שיקדימו ויעניקו לי דבר כלשהו, שישמש משקל-נגד

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help