sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר | 9 בעינה, ובמדינות אלו מדווחים מקרים רבים של חוסר יושרה אקדמי . הדבר אף נכון במדינות אסיה המושתתות על תפיסה קולקטיביסטית אשר אינה מקדשת את הצלחתו של היחיד . הבעיה חריפה במיוחד בהודו ובסין . ייתכן שקשיי השפה האנגלית, השפה השלטת באקדמיה, מחזקים את הפיתוי של העתקה והדבקה במהלך הכתיבה בארצות שאינן דוברות את השפה . הספר מציע כמה דרכים להתמודדות עם בעיות של חוסר יושרה, בראש ובראשונה העלאת המודעות של הלומדים והמלמדים למורכבויות של עולם הפרסום, השיפוט והלמידה . זאת לצד פתרונות מעשיים כגון שימוש מושכל בטכנולוגיות לעידוד למידה, למניעת גנֵבות ספרותיות ולפדגוגיה מוכוונת יושרה . מבנה הספר השער הראשון של הספר עוסק בנגישות למידע בהשכלה הגבוהה ובהיבטים אתיים הנוגעים לה . עוד עוסק שער זה בלומדים במערכות ההשכלה הגבוהה ובשאלה כיצד אפשר לוודא שזכויותיהם נשמרות בתהליך המעקב אחר למידתם או בעת הנגשת תוצרי המחקר שלהם . השער נפתח במאמרה של ליאת אייל 'קונים דעת – דרכי התמודדות עם חוסר יושרה של סטודנטים במכללות לחינוך', המציע לקוראים דיון מעמיק בתופעה של הונאה בלמידה . במאמר מוצג מחקר שבו בחנה אייל את דרכי ההתמודדות של מרצים במכללות האקדמיות לחינוך בישראל עם התופעה המטרידה הזו . המאמר דן בהרחבה בביטוייו של חוסר יושרה אקדמית וסיבותיו . אחת התרומות המרכזיות של המאמר היא הצגת דרכי ההתמודדות של המוסדות והמרצים עם ביטויים אלה . באמצעות ניתוח איכותני של תריסר ראיונות שקיימה המחברת עם מרצים במכללות, מתקבלת תמונה עשירה ומפורטת המבססת מדיניות להתמודדות עם תופעה זו בהשכלה הגבוהה . מאמרה של עמליה רן, 'האתגרים הטמונים בשימוש בנתוני עתק בתחום החינוך : סוגיות אתיות ומוסריות', דן בזכויות הלומדים ובהגנה עליהן בזירת מחקר גדלה ומתפתחת של מחקר המבוסס על נתוני עתק ( big data ) . המאמר מתמקד בהצגת סוגת חקר נתוני עתק בחינוך, הפורצת דרך עם תובנות שניתן להסיק מנתונים שנאספים באמצעות בינה מוסדית, תוכנות לומדה, רשתות חברתיות ועוד . במאמר מוצגים שני מקרי בוחן של מערכות לניבוי הצלחה של סטודנטים הלומדים במוסדות השכלה גבוהה בארצות הברית . מערכות אלו מיועדות לתמוך בלמידה ולסייע ללומדים לבצע את משימותיהם בהצלחה . אולם לצד הפוטנציאל החיובי הטמון במעקב אחר הלומדים באמצעות חקר נתוני

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help