sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 מחקר מדיניות 158 | הובלת שינוי במערכת החינוך ע ק ר ו נ ו ת ל ש ל ב י ה מ ד י ד ה ו ה ה ע ר כ ה 14 . הגדרת מדדים לצורך מעקב אחר ההתקדמות, מתוך מודעות לאתגרי המדידה . 15 . קיום תהליכי למידה כבסיס לתכנון וליישום אפקטיביים . על מנת לבחון את העמדות בשטח לגבי התרומה שיש לעקרונות השונים להובלת מדיניות נערך סקר בקרב מנהלי בתי ספר על-יסודיים, מורים ל- 5 יחידות לימוד במתמטיקה ורכזי מתמטיקה . הסקר בחן את תפיסותיהם לגבי האופן שבו העקרונות שגובשו במודל הישראלי יושמו בתוכנית הלאומית לקידום המתמטיקה, ועד כמה העקרונות תרמו להצלחת התוכנית או פגעו בה . הסקר אישש את מרבית העקרונות של המודל . העקרונות החשובים לפי הנשאלים נגעו ברובם לעבודה המתבצעת בבית הספר, כולל המשאבים המוקצים עבורה, להתאמתה לצרכים בשטח ולמוטיבציית המורים ליישמה . לעומת זאת השותפות עם גורמים מחוץ למערכת החינוך ובפרט הרשויות המקומיות לא נתפסה בעיני אנשי השדה כמשמעותית . ממצא מעניין נוסף קשור למדיניות ארוכת טווח : מרבית המורים והרכזים ציינו כי לא השתתפו ברפורמות ותוכניות דומות בעבר, אף שבפועל התקיימו רפורמות כאלה כשהם היו בתפקיד . מכאן מסתמנת תמונה שלפיה השינויים התדירים המובלים על ידי משרד החינוך יוצרים בלבול בשדה ואינם מחלחלים לתודעה של המורים . לסיום, מוצגת שורה של המלצות אופרטיביות לפעולה לכל אחד משלבי המודל מתוך תקווה שהוא יוכל לשמש כלי עזר לקובעי מדיניות בעת תכנון, יישום והטמעה של שינויי מדיניות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help