sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 מחקר מדיניות 158 | הובלת שינוי במערכת החינוך 4 . עריכת סקר אשר בחן את יישום עקרונות המודל בתוכנית הלאומית לקידום המתמטיקה ( 5 פי 2 ) . על סמך שלבים אלה נבנה מודל המותאם למציאות הישראלית . מודלים בינלאומיים מחקרים רבים עסקו בהתוויית עקרונות ליישום שינויים בארגונים בכלל ובמערכות חינוך בפרט על סמך ניסיון בינלאומי . המחקר הנוכחי התבסס על שני פרויקטים עדכניים שהושקעו בהם משאבים רבים . הפרויקט הראשון נערך על ידי חברת הייעוץ האסטרטגי Mckinsey ועסק בעקרונות התורמים תרומה משמעותית ליישום שינוי מדיניות בארגונים ציבוריים . בין העקרונות צוינו : מחויבות של המובילים ; הגדרת מטרות וסדרי עדיפויות ברורים ; עבודה שיטתית ורציפה ; תקשורת אפקטיבית ומשתפת עם בעלי העניין המרכזיים ברפורמה ; וגיוס אנשי מקצוע בעלי יכולת מוכחת בהובלת שינוי . המחקר השני נערך על ידי ארגון OECD . מטרתו הייתה לגבש מוטיבים מרכזיים התורמים ליישום מדיניות חינוך על סמך ניתוח מגוון מקורות ספרותיים . המוטיבים שחולצו היו אלו : עיצוב המדיניות מתוך הגדרה ברורה ובולטת של הצורך שעליו המדיניות באה לענות ושל האופן שבו היא תעשה זאת ; גיוס בעלי העניין והבטחת המחויבות שלהם להצלחת התהליך ; התייחסות אל המדיניות המוסדית וההקשר החברתי שבמסגרתם מיושם השינוי ; וגיבוש אסטרטגיה להובלת היישום בפועל מתוך התייחסות למשימות קונקרטיות הכרוכות בכך . תהליך יצירת המודל הישראלי על רקע המודלים הבינלאומיים נבנה במחקר הנוכחי מודל המותאם למציאות הישראלית . לצורך גיבוש המודל נערך ניתוח תמטי של שלושה מקורות מידע ישראליים : 1 . ראיונות חצי-מובנים שנערכו עם מומחי חינוך ומדיניות לצורך המחקר הנוכחי .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help