sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

יפה וולפמן 14 הנו מרכזי . לצד זאת, סארטר טוען שאת הפן האובייקטיבי של האני יכול אדם להכיר רק באמצעות ה"אחר", ומכאן חשיבותו של ה"אחר" לעצמי . גם סימון דה בובואר, בספרה המין השני , טוענת 2 שלמחשבה הדואלית יש פן קוגניטיבי של "אני" ושל "אחר" . הדואליות הזאת הנה אופיינית מאוד לחשיבתו של סארטר, כפי שנראה להלן : ה"אני" נמצא בדרך כלל בקונפליקט עם ה"אחר", והדואליות של ה"אני" וה"אחר" היא הבסיס לכל כתביו . בפילוסופיה המוקדמת של סארטר מופיע המושג "אחר" ביחיד . במחזותיו הוא מתייחס לאינדיבידואלים מסוימים כ"אחר" ביחיד, אך מרבה להציג את ה"אחרים" כקבוצה ) גם במקרים שבהם הוא מאפיין כל "אחר" כייחודי ( . סקירה קצרה של הופעת ה"אחרים" בכתביו השונים מאפשרת להיווכח במרכזיותם, מסייעת להכיר את הייצוגים הייחודיים שהם קיבלו ביצירותיו הדרמטיות . ה'אחר' וה'אחרים' בכתבים הפילוסופיים של סארטר מושג הזולת ) autrui ( או ה"אחר" ) l’autre ( זוכה לדיון נרחב בחלק השלישי בספרו הפילוסופי המוקדם הישות והאין ) L’Être et le Néant ( , 3 סארטר סוקר כמה הוגים ושיטות שניסו אשר פורסם בשנת 1943 . להגדיר את ה"אחר" ; הוא טוען שבגישה הריאליסטית ) הפרגמטית ( ניכר הסופיזם בהתייחסות ל"אחר" . סארטר מסביר את הבחנתו זו באומרו שתמיד ייתכן ש"האחר" יהיה רק גוף . אם החיות הן רק מכונות, אזי מדוע האדם שאני רואה חולף ברחוב אינו מכונה ? מדוע ההיפותזה הרדיקלית של הביהביוריסטים אינה הנכונה ? כאילו שמה שתפסתי בפנים האלה זו רק התוצאה של התכווצויות שריריות, ואלה בתורן הן רק התוצאה של זרם עצבי שאני יודע את מסלולו . מדוע לא נרדד את כל התגובות האלה לכלל רפלקסים פשוטים או מותנים ? אבל מרבית הפסיכולוגים משוכנעים ש"האחר" קיים כמציאות מוחלטת בעלת מבנה הזהה לשלהם . עבורם, קיומו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help