sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 . השני פיו ייבחנו וינותחו הדמויות והמחזות בחלק - שעל , מודל החמישי מוקדש ל הפרק בעזרת , למציאות ולבחון בין הבדיון החלק השני בספר מנסה לעמוד על הגבול על במות בחמישים השנים הראשונות מאז שהועלו , יות הנשים במחזאות הישראלית ו דמ – אטרון מעמיד מראה י אטרון ואם הת י אם המציאות אכן משתקפת בת , הקמת המדינה ה בנוי ז חלק . לאותה מציאות – משלימה או אפילו מתרפקת ומתרפסת , ביקורתית ש השנים י הוא צביר שלוששהפרק ה : לכל צביר אפיונים משלו . בעיקרו מצבירי מחזות למשה הוא הלך בשדות וכולל את שני המחזות , הראשונות שלאחר הכרזת העצמאות נקודת התחלה זו היא שרירותית . לנתן שחם , בשתיים מגרסאותיו , הם יגיעו מחר שמיר ו של המדינה " תחילתה " ו , משום שהמחקר היה חייב להתחיל בנקודת זמן כלשהי , למדי . זמן אחר במועד ההכרזה היא זמן טוב כמו כל של יגאל מוסנזון תמר אשת ער והוא כולל את , כי " י מוקדש לצביר התנביעהפרק הש מנסים לספר מחדש את סיפורן של ה אלשני מחזות . של אהרון מגד בראשיתואת פרשנות מחבריהם אך למעשה נותנים , כביכול , הדמויות המקראיות בקונטקסט המקראי " גיבורות " פרשנות הם מעצבים את דמויותפי אותה - ועל , משלהם לאותו קונטקסט משמעותה , הן את הפרשנות של המחברים , תוך הצלבות שונות , הפרק מנתח . הסיפור . הן את הביקורת בעיתונות על אותם מחזות , ומגמותיה התרבותית כולל ארבעהליבה - צביר ה . י מינ התרבותית מוקדש הפרק הש ליבה - ל של שולמית רחם פונדקי ; י עגנון " פי ש - על שירה ; של יצחק נבוןבוסתן ספרדי : מחזות אבל הוא מוציא – אברם ולוט , הגר , שרה – מחזה זה אמנם מציג דמויות מהמקרא ) לפיד ליבה - ולכן נכלל בצביר ה , אותם מהקונטקסט המקראי ושותל אותם בימינו אנו . מאת ענת גוב ת מוותאהב המחזה האחרון בצביר הוא . ( י " ולא בצביר התנכ , התרבותית במובנה , פמיניסטיתכי תפיסת עולם , במהלך ניתוחם , המחזות בצביר זה מצביעים בעוד . ובוודאי אינה נגד גברים , אינה בהכרח נחלתן של נשים בלבד , הפילוסופי העמוק ( ויקטוריה ) שה י שבו הא , ם מדבר בגעגועים על עול , גברידי - על בר שחו , בוסתן ספרדי , אישה ידי - על שחובר , רחם פונדקי , הפנימה את מקורות הרוע ופגעה בעצמה ללא תקנה . בונה את דמותה של שרה כאילו יצאה מטור רכילות הכי נמוך של מגזין מצוי לנשים דמות הגבר שמגלה – ומי שמפתיע הוא מנפרד ; במחזה שונה משתיהןדמותה של שירה , מפטריארך מצוי לפמיניסט שקט יתי של החיים תוך כדי מטמורפוזהאת טעמם האמ נחשפת אהבת מוות גם ב " . טעם החיים " שמוכן לשלם את מלוא המחיר על גילוי , נחוש דלתו דרך מחלת עלהמתדפק , רק בהגיעו למפגש עם המוות ש , מטמורפוזה של גבר ך וההתחשבות האנושית וחווה אהבה בתו הוא מבין ומעריך את עוצמת הרוך , הסרטן . המוות

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help