sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 ♦ שורשים ושריגים , מסד – הליבה : מבוא להגדרת פניה המגוונות של האוטונומיה האישית יוקדש הפרק . אישיות אוטונומית . מושג ומהות – אישיות אוטונומית : הראשון מקראי בסיפור הבריאה ואחריו רואה - המקור התרבותי , לעומת המקורות הפגאניים מעצם האישה היא אישיות אוטונומית , זה לפי מקור , לכן . שה ייצור תבוני במובהק י בא יוקדש הפרק , האישה מן הצלע , שה הראשונה י לליבון אפיוני דמותה של הא . הווייתה הנשים הנוספות במקרא שבנו ונשאו ברמה את " חבורת " הפרק השלישי יעבה את . השני הן הגיעו . סיפור חייהכל אחת בזמנה וב , האוטונומיה האישית שלהן בסביבתן החברתית לאחר שעמדו בכל האתגרים והמשוכות הביצועיים " אישיות אוטונומית " לקבלת התואר שה מן י הא . והמוסריים המוקפדים והאובייקטיביים שהצבתי בפניהן במהלך המחקר טיבה לממש את האוטונומיה האישית שלה הן בתחום הסקסואליות יה , לדוגמה , הצלע שבראה עם הדמות הגברית , " זרעה שלה " כאשר הביאה לעולם את , בתחום ההולדה הן וירטואוזית ביצעה מניפולציה , בדרך מקורית ותוך סיכון חייה , ( אשת ער ) תמר . שבחרה " זרעה שלה " הביאה לעולם את , במהותו פוליטי , ובסופו של מהלך , של החוק החברתי הציגה במגילה מהלך מבריק של ( המלכה ) אסתר . כתה להכרה חברתית במהלכיה ז גם ו העוברת הכשרה מוקפדת לסיפוק צרכיו , מבובת חרסינה יפהפייה : אישית מטמורפוזה ומבצעת מהפך פוליטי ותודעתי של " תופסת פיקוד " היא , יצוגיים של המלך י המיניים וה נשים אלה והאחרות בקבוצה האוטונומית . רלו של עם עצמה ושל סביבתה ומשנה גו פועלן הוא . אטרוניים כדי לממש את מטרותיהן י במקרא מפגינות שימוש יצירתי בכלים ת וכל , מדוע במשך הדורות אסרה הרבנות על נשים לקרוא במקורות : התשובה לשאלה ניחות נדבך דמויות נשים אלה מ ? הקריאה בספרים שגברים כתבו עבורןשניתן להן הוא של כל " הסיפור האישי " לבניית כלים לבחינת האוטונומיה האישית ולניתוחה מתוך . דמות מדמויות הנשים שייבחנו בהמשך - מגדיר את האוטונומיה האישית ברמתה הערכית , הפילוסופי במהותו , הפרק הראשון נשיםבוחנים את פועלן של דמויות – השני והשלישי – שני הפרקים הבאים . אוטופית של האישה אז מקומה המוקדש ל , ואילו הפרק הרביעי ; חייהן במקרא לאור מציאות בין דמויות הנשים במקרא ומאבקן , על ציר הזמן ההיסטורי , בא לערוך השוואה , והיום של האישה בתרבות המערבית מקומה לאוטונומיה אישית בעולמן לבין מה שקרה ל שעליה מושתת שעבוד ליבה - בפרק זה אסביר את יסודות ה . דית האירופית ובתרבות היהו אבל גם של , ( 1138 - 1204 , רבנו משה בן מימון ) ם " בעיקר בהשפעתו של הרמב , שה י הא ם עם התרבות הפגאנית " ואערוך השוואה של אותם צווי שעבוד של הרמב , אחרים מאידך , ועם ערכי החירות המעוגנים במקרא , א מחד גיס , שמהן הושפע , סלם י ותרבות הא . גיסא

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help