sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 ♦ שורשים ושריגים , מסד – הליבה : מבוא רותקה קפצה ממיטתו של האחד למיטתו של האחר מטעמי . שעשתה כדי להיוותר בחיים אבל בעיני הקיבוץ ובעיני עצמה רותקה הייתה ; שהיו למעשה טעמי נוחות , " עקרונות " " . מלח הארץ " , הזונה מאוהיו של רותקה צף ועלה לזיכרון כשראיתי את , הקטנוני , הכפולהמוסר ? על איזה בסיס שופטת רותקה את מיקה ומנדה אותה : והשתלב היטב בשאלה המנקרת שהוא מקנה למרות – שה י על איזה בסיס מוסרי מאיין חנוך לוין את יכולת הדימוי של הא ? במוסר החברתי על הבמה ריהסימט - מה מקורות הא ? אותה יכולת לשפל שבגברים " זליגה " ואולי אין כאן ? אל הבמה ? הזו זולגת מן החברה אל התרבותסימטריה - האם הא ? מה מקורם ? מכוערים , אלא שורשים משותפים הרי לא . היה הביטוי האישי לשאלה העקרונית " ? באיזה עולם אני חיה ? מיהו הקהל " הנחת . זו הייתה נקודת הזינוק במחקר ? או שמא כך הוא אכן נברא – א העולם כך נבר לפחות לזו של חלק – היסוד הייתה שהמחזאות הישראלית מהווה ראי למציאות . אלא מיצוי של המהות , לא חיקוי של אחד לאחד למציאות – מהישראלים : תרבותייםבישראל היא מושפעת משני מקורות , אטרון י מהיות המציאות בסיס לת התחנכו : כלומר . והתרבות היהודית שעליה התחנכנו ; אטרון י מקור הת , הקלסי המערבי , במאים – ומן הסתם גם כותבי המחזות כאן ופרשניו , אטרון י אלה שהם צופי הת , מעבדה , למעשה , כן העולם הבדיוני המותחם של הדרמה משמש - על . מבקרים , שחקנים וכן , את הכוחות המניעים אותה בתוך סביבתה , ת שבה אפשר לבודד את מרכיבי האישיו במעבדה זו ניתן לבחון את המרכיבים " . עולמה " את מערכת יחסי הגומלין בין הדמות ל כשהם מנופים מהשפעות הרגע החולף והמשתנה של ההצגה , " הרתם ו בט " ולבודקם לה עולם שבו יכו , אטרון י הפוטנציאל לת , מבחינה זו אני רואה בדרמה הכתובה . החיה הדרמה . לממש את האוטונומיה האישית שלה כדמות וכאישיות ( והאיש ) שה י הא מהווה במחקר זה – אטרון החי והמשתנה י בניגוד לת – הנייחת והקבועה , הכתובה שה לאוטונומיה אישית ואת מידת י אפשר לבחון בה את חתירתה של הא ו , מעבדה האתגר למימוש זה אואו את סירובה להתמודד עם – הצלחתה לממש אוטונומיה זו . כישלונה בו , הוא הלך בשדות או מיקה ורותקה מ מאוהיו הזונה האם נבירה בדמותן של הזונה מ : לשאלה יכולה להעשיר בתובנות הנוגעות , דמויות נשים אחרות במקורות התרבות כן בו , המוסר הכפול וההתחסדות , בצלמם ובדמותם של הצביעות העולם " נברא " אם ה לא כך זכרתי את האלים האולימפיים מהמיתולוגיה ? של דמויות אלה שהוא עולמן שמהן שאבתי בילדותי ובנעוריי , מקרא לא כך זכרתי כמה מדמויות הנשים ב ; ת היווני שזכרתי כמושגת בסופם של מאבקים כנגד , השראה להשקפותיי על האוטונומיה האישית

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help