sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 גלעד גולדשמידט וממושכים . עד כמה פורצת הנפש הייחודית של כל ילדה וילד את המסגרת הנוקשה והאחידה שבה גדלנו ? ועד כמה משפיעים ההורים ומורשתם גם כאשר קיימת הפרדה שיטתית מהתא המשפחתי ? אותו יסוד מקורי וייחודי הנמצא כבר מתחילת החיים בכל אחד - ואולי המילה נשמה יכולה לבטאו בצורה הטובה ביותר - הוא מבחינתי המרכז והמהות של כל מעשה חינוכי . מאסלו, בדרכו הציורית, ביטא זאת כך : בל נתעה כאן : אֵם או תרבות אינן יוצרות יצור אנושי . אין הן טומנות בחובו של האדם את זרע היכולת להתאהב, להסתקרן, להתפלסף, להגות סמלים או ליצור, אלא מתירות, או מקדמות או עוזרות או מעודדות למה שקיים בעובר, להתאמת ולהתממש [ . . . ] 5 התרבות היא שמש ומים . היא אינה הזרע . מעשה חינוכי משמעו להזין את הנשמה ( הזרע ) בחומרי יסוד מזינים ומחזקים, להעצימה, לנטוע בה ביטחון ואמונה ולאפשר לה להתפתח בדרכה . הילד הנושא את עיניו אלינו, מחנכיו, אומר לנו ללא מילים בכל רגע ורגע : אני רוצה להתפתח, לגדול, לצמוח ולהיות כמה שיותר אני עצמי . אני רוצה לבטא את עצמי, להביא את עצמי לידי מימוש . אני רוצה לעשות משהו משמעותי מתוך עצמי וישותי כילד, כנער וכאדם מבוגר . באתי לעולם כדי לממש את ישותי . יש לי משימה, עזור לי לממש אותה, לווה אותי כך שאוכל להיות בכל רגע יותר אני עצמי, יותר מלא עוצמה, יותר חדור בכוחותיי . ועוד הוא מוסיף : עזור לי אך אל תקלקל, אל תהרוס, עזור לי תמיד במידה, בזהירות ובהקשבה . המשורר הלבנוני ג'ובראן חליל ג'ובראן בשירו "על הילדים" מבטא גישה זו בצורה הטהורה ביותר :

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help