sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

גביר מוטיבציה, וגם צריך לחשוב מחדש באילו שיטות הוא מתַקשר את חומרהמ הלימוד . המתח שבין יצירתיות למשמעת נראה כפרדוקס, משום שלכאורה יצירתיות מתנהלת בלי חוקים או מסגרת, אבל למעשה אלה שני צדדים של אותו מטבע לחינוך מיטבי . ספר מעלה הצעות פרקטיות,מעבר לחידוש שבשילוב בין משמעת ויצירתיות, ה כולל תיאורי מקרה לבעיות יומיומיות שנוצרות בכיתה בין מורה לתלמיד . אין מדובר במחקר תיאורי קלאסי המתאר תופעה, מנתח אותה ומנסה למצוא בה היבטים חדשים, אלא בתובנות ובנקודות מבט של חוקרים ומורים מהשטח . משום שוב כיצד אנו מנחילים ידע בצורות אחרות,שתפקיד המורה השתנה, עלינו לחשוב והאם זה מתפקידנו . זאת, במיוחד לאור העובדה שהיֶדע מצוי בכול והוא מתחדש תדיר . חרף התדמית של המקצוע ושל העוסקים בו, ההוראה היא מקצוע יצירתי, לעתים כאוטי, מפתיע ומחייב גמישות מחשבתית וכושר אלתור . הפן היצירתי ממדית . חינוך-מחייב קשר ותקשורת, ולכן עבודת המורה היא רבבמעשה ההוראה יעבוד רק כאשר ילד יאמין שהמבוגר שמולו רוצה בטובתו ועוזר לו להתקדם . דווקא בעידן של טכנולוגיה מפותחת יש מקום לאנשים . להביט, להבין, לראות, וא להכיל ולהקשיב . חינוך מתבטא בהשפעה ארוכת טווח של מורה על תלמיד . ה לא תמיד מתממש, שכן בבית הספר לא תמיד נוצרים יחסים המזַמנים השפעה, בגלל תפיסת הפדגוגיה המיושנת שגוררת בעיות משמעת . הפתרון לכך הוא באימוץ פדגוגיות חלופיות, הקשובות לצרכים המגוונים של התלמידים ולאתגרי המאה עניין, משכנע ומעורר . אימוץ פדגוגיה מתאימה, אם יבוצע בפועל באופן מ 12-ה השראה, עשוי לתת מענה לשני האתגרים : לפדגוגיה ולגישות ההוראה . איתור ההיבטים המשמעותיים להתנהלות המורה מול התלמיד בפרמטרים שונים במרחב הכיתתי יתרום לשינוי האווירה ולשיפור הלמידה ליחיד ולכלל, וכמובן לשינוי חברתי בר יישום . י זוהה האדם כיש חושב, ובהתאם הוסטו לשוליים רכיבים בעולם היווני הקלאס אחרים בזהות האנושית . יתר על כן, היסודות הפרטיקולריים המבדילים ומבחינים רציונליים ולכן כבלתי רלוונטיים . מאז ועד ימינו התחוללה- בין בני אדם נתפסו כלא פייניםתמורה עמוקה במושג הזהות . כיום אנו מעניקים משמעות מרכזית למא חברתיים-הפרטיקולריים שבחיי אדם, הכוללים את מכלול ההקשרים התרבותיים שבהם הוא פועל ומממש את עצמו . לפיכך, בני אדם הם ממלכה של זהויות המכילה חברתיות שבהם הם פועלים . הזהות היא מסע חיים-את רשתות הקיום התרבותיות את סיפור חייו ולקבוע אתיכול לספר – ורק הוא – ממשי של בני אדם . האדם המשמעות שהוא מייחס להקשרי החיים השונים שבהם הוא נוטל חלק . במכלול הקשרי חיים אלה הוא מממש את זהותו ולפיכך אין להעמידה על יסוד אחד בלבד .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help