sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10  כמת המהסס וח ללא שני ההדגשים הללו רת . הצורך לבחון את השקפתו לזו של משה ש חסר ממד ההנמקה לפעולותיו והחלטותיו של אשכול ומשנתו מוצגת גוריון . -כלואה במשנת קודמו בראשות הממשלה , דוד בן שטחית וכ באים לידי דיון בספר באמצעות הארה מתחום ו דגשים חסרים אל שני הֶ , זיכרון ער מושגים כמו ים . בין-לאומי הפסיכולוגיה הקוגניטיבית ביחסים הטיות קוגניטיביות , ספי תפיסה ונטיות תפיסה , סוכני חברות והגות אינטלקטואלית משמשים כדי להתחקות אחר הרובד הסמוי שעיצב את ייחודיותו של הספר באה אמונותיו הפילוסופיות ואת עמדותיו של אשכול . השקפתם השקפתו של אשכול ל לידי ביטוי גם בהשוואה שהוא עורך בין גוריון ושרת , בנושאים הקבועים והנמשכים בהיסטוריה- שני קודמיו , בן של ישראלי . זאת כדי לנסות למקם את הגותו של אשכול על- של הסכסוך הערבי כדי לעמוד על עומקה וייחודה של השקפתו . רצף שבין אקטיביזם ומתינות ו סביב האפשרות שאשכול מבטא הגות נסב למעשה , הדיון כאן מזו שיוחסה לו , והיא ראויה להילמד כאסטרטגיה ת יותר עמוקה ועצמאי השפעתה הייתה רבה בעיקר בתחום הדיפלומטי לביטחון לאומי . מפנה וה ארצות הברית קמו בין ישראל ל יחסי הידידות שנר בו שהביאה בזכות ניסיונו העסקני והפרספקטיבה ביחסי שתי המדינות . האסטרטגי שרכש בתפקידיו הקודמים תמרן אשכול את מדיניות החוץ של ישראל להישגים חסרי תקדים . כל דיפלומט יכול להניב תובנות מעשיות ממשנתו כאשר מעמיקים בתפיסת עולמו הדיפלומטית של הטקטית של אשכול . בעלי דמיון רב אשכול קשה שלא להבחין בסדרה של מרכיבים מתונים למרות שרוב המרכיבים בגישתו הם אקטיביסטיים . לגישתו של אשכול , הרי שאשכול עשוי להיות מתון יותר מדמותנכונהאם טענתי זו האקטיביסט שמיוחסת לו . ביחס לערבים הצלחתו של אשכול נדונה בהתייחס לטענות מזרחנים ב להבין את ואסטרטגים ששחק את כוח ההרתעה של ישראל ושלא היטי האפשרות שאשכול היה תוצר של אישיותו ולקחי כאן הערבים , נדונה יותר כמתו הייתה מעשית ואינסטינקטיבית ורק מאוחר ו למידתו . ח אידאולוגית . הוא אכן התקשה להחליט והיה תוצר של תכונות אישיותו בה גדל . הוא חשש לגורלה של ישראל ורצה ש והסביבה הדואלית

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help