sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 הַדְּבוֹרים של הבלתי נראה העוסקים בפסיכואנליזה בהקשריה התרבותיים . באמצעות במה זו אנו מקווים לעודד ולהמריץ שיח מחקרי המתרכז בחשיבה הפסיכואנליטית הבין-תחומית ודיאלוג פורה בין הפסיכואנליזה לדיסציפלינות אחרות . במרכז עבודתו של גיא פרל אנליזה טקסטואלית לשירתם של פרנדדו פסואה, אלחנדרה פיסארניק וריינר מריה רילקה . בעבודתו פרל שואל : מה מקור השירה ומה תכליתה ? הוא משתמש בתיאוריות של ק . ג . יונג ושל אריך נוימן בנושא הלא-מודע הקולקטיבי ומראה כיצד תהליך היצירה כרוך במגע עם "הלא- מודע הקולקטיבי", המביא לידי ביטוי את מאגרי הידע המוצפן בו בתבניות ארכיטיפיות . פרל מראה כיצד משוררים אלה עונים על ההגדרה של יונג ל"יוצרים חזיוניים", המאופיינים בכך שיצירתם מביאה לידי ביטוי גם את תכני הלא-מודע הקולקטיבי ולא רק את הביוגרפיה הפרטית שלהם . בהמשך פרל מציג תפיסה נועזת ומאתגרת הדנה בשאלת הטרנסצנדנטיות של השירה - האם עקרונות הארגון האסתטיים של השירה מהדהדים את היוצר הפרטי על הביוגרפיה המיוחדת לו ועל הלא-מודע הקולקטיבי המתקיים בתוכו, או שהשירה מתרחבת מעבר לגבולות הנפש הפרטית ? פרל מבסס את הטענה שהשירה היא בבחינת פיגום שעליו נבנים יסודות טרנסצנדנטיים . השירה החזיונית נשארת בעלת זיקה עמוקה לשני עוגניה : לתודעה הפרטית של המשורר ולאיכות נשגבת ומופשטת החורגת מגבולות נפשם של המשוררים .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help