sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 שרה כהן שבוט עוסקת כאן בקצרה בהיסטוריה של המושג, בפרשנויות ובהערכות השונות שניתנו לו . בהמשך אני מציגה את מאפייני הגרוטסקי, תוך כדי דיון ביקורתי בתיאוריות אשר הציגו מאפיינים אלו כמאפייני המושג . במסגרת זו אני עוסקת למשל בסוגים שונים של קונפליקטים שהגרוטסקי מכיל בתוכו, למשל הקונפליקט בין הרציונלי לבין האי – רציונלי, בין המשעשע לבין המפחיד, בין החי לבין החסר חיים, כמו גם הקונפליקט בין יצירה לבין כאוס . בהמשך אני דנה ביחס של הגרוטסקי למפלצתי ובאלמנטים מרכזיים נוספים בזהותו, כגון עיוות, אבסורדיות, מיותרות וגופניות . הדיון הבחטיניאני בגרוטסקי יהיה רלוונטי בייחוד למטרת חילוץ המאפיינים המקשרים בין הגרוטסקי לבין חשיבה המעניקה מקום מרכזי לגוף ולסובייקט הגופני . בחלק השני של הספר אני דנה בפילוסופיה של מוריס מרלו – פונטי ) Merleau - Ponty ( מפרספקטיבה "גרוטסקית" . בחלק זה אני מציגה את הפילוסופיה המרלו – פונטיאנית באור חדש, האור הגרוטסקי על כל מאפייניו . ההקבלה הזו בין מאפייני הגרוטסקי ומאפייני הפילוסופיה המרלו – פונטיאנית מתפתחת לכל אורכו של חלק זה, וכוונתה להביא דוגמה אחת המדגימה את השימוש בגרוטסקי כמטפורה להבנת עקרונות פילוסופיים מופשטים . הבחירה במרלו – פונטי מקבלת את צידוקה מתוך המקום המיוחד שהגוף תופס בפילוסופיה זו . הפילוסופיה המרלו – פונטיאנית מהווה לטענתי את ראשיתה, את אבן היסוד, של הפילוסופיה המנסה להחזיר את הגוף למרכז הדיון הפילוסופי . בתחילתו של חלק זה אני דנה במרכזיותה של התפיסה אצל מרלו – פונטי, בכוונה להראות את חשיבותו של הסובייקט הגופני במסגרת הפילוסופיה המרלו – פונטיאנית : מרלו – פונטי מציע לחקור את התפיסה היות שלדעתו היא מהווה את ראשיתו, את בסיסו, של תהליך ההכרה . כדי לעשות זאת הוא עוסק רבות בסובייקט התופס, אשר לדידו אינו יכול להיות אלא סובייקט גופני . סובייקט

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help