sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 האסלאם הוא הפתרון לחיות על פי השריעה מבלי להפר את החוק" . אלא שבמחצית הראשונה של שנות ה- ,90 עם התקדמות תהליך השלום, חלה התמתנות בהשקפותיו של דרויש ביחס לסכסוך היהודי-ערבי . הוא בחר עתה להציג אותו כפרי מזימות אימפריאליסטיות, וקרא לשני "העמים השמיים" להגיע להבנה הדדית כדי לחיות בשלום בפלסטין על בסיס העיקרון של שתי מדינות לשני עמים . במקביל ערך דרויש הבחנה בין הפלסטינים בשטחים, אשר להם איחל שיגשימו את זכותם להגדרה עצמית, ובין הערבים בישראל הנאבקים על ההכרה והזכויות האזרחיות המגיעות להם . לציבור היהודי הבטיח שהעם הפלסטיני מעדיף משא ומתן על פני טרור ושרק ההתעלמות המוחלטת מזכויותיו דוחפת אותו אל המאבק המזוין . הוא אף ניסה לתווך בין ישראל והחמאס בעניין החייל החטוף נחשון וקסמן ז"ל . דרויש תמך בהסכמי אוסלו ואף השתתף בעצרות התמיכה של "מחנה השלום" . הוא שלל את הטענה שמקורה בחמאס ולפיה מעמדה של פלסטין כאדמת הקדש ( וקף ) מונעת אפשרות הלכתית להסדר מדיני שיעניק הכרה בריבונות ישראלית על חלק מאדמת פלסטין . ב- 2003 היה דרויש שותף בגיבוש הבנות יוזמת ז'נבה, וב- 2007 הצהיר שאיש אינו מטיל ספק בזכותם של היהודים על המקומות הקדושים ליהדות, אלא שסייג זאת בקביעה שאין לישראל ריבונות במסגד אל-אקצא או ברחבת הר הבית . עמדותיו הפשרניות של דרויש ביחס למדינת ישראל ולהסדר מדיני איתה עוררו מחלוקת חריפה בשורות התנועה האסלאמית . בראש המתנגדים לדרכו עמדו ראיד ס'לאח, ראש עיריית אום אל- פחם דאז, וכמאל ח'טיב מכפר כנא, חניכי המכללה האסלאמית בחברון שהושפעו מתורתו הרדיקלית של קוטב . הם תיארו את תהליך אוסלו כבגידה באינטרסים של הפלסטינים ואת יוזמת ז'נבה כפגיעה במעמדה של ירושלים כעיר קדושה למוסלמים . המחלוקת הגיעה לנקודת רתיחה סביב שאלת ההשתתפות בבחירות לכנסת .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help