sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 עבדאללה נימר דרויש וחילוניות ולאימוץ אורח החיים המקורי של אבות האסלאם ( אל-סלף ) . כפוליטיקאי, הדגיש גם הוא את חשיבות האחדות הכלל- מוסלמית ויצא נגד הקריאה למרד של ארגוני הג'יהאד במצרים, בסוריה, ובמשתמע, לאור ניסיונו המר, גם בישראל . את האמאם ח'ומייני גינה על המלחמה העקובה מדם שניהל בעיראק . אלא שבעמדותיו הפוליטיות, שאותן הביע בביטאון התנועה שערך, אל- סראט ( הדרך ) , נקט דרויש גישה פרגמטית ששיקפה את מצוקותיו וצרכיו הייחודיים של הציבור הערבי בישראל יותר מאשר את נקודת המבט האסלאמית הכללית של האחים . הזהות האסלאמית שעמל לטפח בקרב צעירי המגזר נועדה לספק את הבסיס ההמוני ואת העומק האסטרטגי לפעולת הזהויות האחרות שהתרוצצו בקרבם - הערבית, הפלסטינית והכלל-אנושית . כלפי התנועה הציונית וכלפי ממשלת ישראל גילה דרויש כצפוי יחס ביקורתי ביותר . הוא בוודאי ייחל להקמתה של מדינת הלכה אסלאמית בכל שטחי פלסטין ולהשבת מלוא זכויותיו של העם הפלסטיני בארצו . בכמה הזדמנויות, כמו ימי הזיכרון לטבח בכפר קאסם ולהרג שישה מפגינים ערבים ביום האדמה ב- ,1976 הוא אף התבטא בחריפות נגד מה שתיאר כמדיניות הממשלתית הגזענית והאלימה שמטרתה לעודד את הפלסטינים לעזוב את מולדתם . משפרצה האינתיפאדה ב- 1987 הביע דרויש הזדהות עם מצוקות אחיו הפלסטינים בשטחים ואהדה לתנועת חמאס - תנועת ההתנגדות האסלאמית - שאך נוסדה . ועד הסיוע האסלאמי שהקים תמך בנזקקים . אלא שמתוך אותה גישה פרגמטית הבהיר דרויש שלנוכח יחסי הכוחות בין הרוב היהודי למיעוט הערבי, מדינה אסלאמית בפלסטין אינה עומדת על הפרק . "אנו מודעים ליכולתנו", כתב . "חלמתי על מדינה אסלאמית בישראל, אך רק אם יותר משישים אחוזים מהיהודים יאמצו את האסלאם . דבר זה לא יתרחש בשום צורה, ולכן האסלאם מחייב אותנו לקבל את המציאות ולא לחיות בעולם הדמיון" . הוא הסתפק בכך ש"המוסלמים יוכלו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help