sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

האינטרנט 11 הרי היא מכילה חידוש עבור אדם הנתקל בה במסגרת חיים הנחווים כחד – פעמיים . מזווית פנומנולוגית זו מופיע החדש כהכרח אפריורי עבור בני אדם המכירים בזמן ובחלופיות . טענה אונטולוגית המרוקנת את ממד הזמן מתכניו המתחדשים דרך עיקרון של חזרה אינסופית נהדפת אפוא נוכח הופעת החדש ברוחו של אדם החווה את חייו כבעלי ייחודיות היסטורית . אדורנו, בהציעו לחשוב על החדש כעל כמיהה ולאו דווקא כעל תכונה אבסולוטית המיוחסת באופן אימננטי לדבר, מחשיב גם הוא החדש כקטגוריה הכרתית : הכמיהה אל החדש של ילד היושב לפני פסנתר ומחפש אקורד שלא שמע מעולם אינה נגרעת בשל היותו של האקורד נתון מראש 1 הן בדמות קלידים המציעים מספר מוגבל של צירופים אפשריים . באפיונו הלוגי הפוזיטיבי והן בזה הנגטיבי, כרוך מושג החדש לבלי הפרד בהכרה אנושית בחלוף — וזו גם ההכרה בהיסטוריות של מצב הדברים בעולם . השתנות תכני החדש בין מופע למשנהו לאורך ההיסטוריה משליכה על חידושים בצורת הופעתו . מופע החדש עשוי ללבוש פנים שונות בנסיבות היסטוריות של יציבות חברתית וכלכלה אוטרקית מאשר בנסיבות של זעזועים פוליטיים, התפתחויות טכנולוגיות מהירות וכלכלה גלובלית . אסור שהבנת החדש תחמיץ את ההקשר ההיסטורי הרחב המתיר את הופעתו ביחס לדבר אחר הנתפס כישן על ידי תודעה בעלת הכרת זמן . החדש ההיסטורי מתברר כאן כמושג יחסי , כאיכות הנקבעת על ידי סף הבדל, כמידה של שינוי ביחס להיקף מסוים של תופעה נסקרת . כך למשל, אם נתבונן בהיסטוריה החומרית של קומקום המטבח הביתי בין מלחמות העולם, אזי החידוש בסוג החומר שממנו עשוי הקומקום ייתפס כמשמעותי ; כאשר מושא ההסתכלות רחב יותר, כגון תולדות עלייתה ונפילתה של האימפריה הרומית, הרי שחידוש כגון הגעת הלומברדים לאיטליה במאה ה – 6 לספירה ייתפס כמשני . היסטוריות המושג היא המקרינה על יחסיותו : בתוך ההיסטוריה לא

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help