sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ישי מבורך חס ושלום, לא היו בני קהת [ הלויים ] מניחין את הארון ורצין לשולחן ומנורה [ . . . ] [ אלא ] שהיו יודעין שכל מי שטוען בארון שכרו מרובה, והיו מניחין את השולחן והמנורה והמזבחות וכולן רצין לארון [ כדי ] ליטול שכר, ומתוך כך היה זה מריב ואומר "אני טוען כאן" וזה מריב ואומר "אני טוען כאן", ומתוך כך היו נוהגין [ בארון ] בקלות ראש . 2 שוב ושוב הפכתי בדבריהם של אלו . מה טעם היו מוכרחים למצוא בהתנהלות סביב הארון הקדוש ביזיון וקלות ראש, האם כך יאה לכלי נאה זה ? נכון הוא, שדרשנים אלו מלמדים בדבריהם את ההוראות שניתנו לכוהנים כדי להסדיר את האווירה הבעייתית ולהצמית את הביזיון ואת הנקלות - "יהיו אהרן ובניו [ הכוהנים ] נכנסין ונותנים לכל אחד ואחד [ מהלויים ] טִעונו" - אך מדוע להכריח כי ביזיון ונקלות אכן היו סביבות ארון ה' ? כתשובה לתהייתי, או שמא כדי להוסיף ולהעצים אותה, לפתע הדהדו לי פסוקי הפרשה שנקראת : וּבָא אַהֲרֹן וּבָנָיו בִנְסֹעַהַמַּחֲנֶה וְהוֹרִדוּ אֵת פָּרֹכֶת הַמָּסָךְ וְכִסּוּ בָהּ אֵת אֲרֹן הָעֵדֻת . וְנָתְנוּ עָלָיו כְסוּי עוֹר תַחַש וּפָרְשׂוּ בֶגֶד כְּלִיל תְּכֵלֶת מִלְמָעְלָה וְשָמוּ בַדָּיו ( במדבר ד, ה - ו ) . כאן המפרשים נותנים את טעמיהם : 3 כי הכוהנים מכסים הארון ואין פניהם לנוכח הארון . כלומר הללו, הכוהנים, היו נכנסים אל אוהל מועד, אוחזים בפרוכת וצועדים אחורנית וכך מכסים את הארון ואת הכרובים שעליו, לבל יראו אותו הם עצמם והלוויים אשר אמורים לשאת אותו . ואז הכתה בי ההכרה שמעמד כיסוי זה מאותת אל סיפור קדום משנות התוהו שבו נעוצה התשובה לשאלתי - סיפור נֹחַ . 2 . שם . 3 . פירוש רבי אברהם אבן עזרא על פסוקים אלו, מופיע בשמות מ, לה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help