sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 ישי מבורך כאמור, זאת טרילוגיה תיאולוגית על אודות "אמונה שלאחר התוהו", שזהו החלק האחרון שלה . מה שקושר את שלושת החלקים הוא העובדה כי הם מטפלים בנושאים ובמקורות משותפים בכל פעם מזווית שונה . אולם ביתר שאת המאגד את החלקים השונים הוא העובדה ששלושת הספרים נכתבו מתוך אהבת תורה עד שבמובן מסוים זאת טרילוגיה על אודות האהבה הזו בפרט ועל האהבה בכלל . זאת כאשר אהבת תורה אין משמעה רגש חיבה כלפי אותיות התורה ; אותן חמימות והתרגשות שהן נחלת זה אשר מושרש ונטוע בתוך אורח החיים היהודי של מצוות ופסוקים, תפילות ומועדים, סעודות וקידושים ; גם לא "הנחת היהודית" ( יידישע נחת' ) שמדושנת בשומן קדושת המונוטוניות והחזרתיות של אורח החיים הזה . אלא אהבת תורה משמעה להיות בעל איווי כלפי האותיות-מסמנים האלו . להתעקש ולרצות מהן משהו שהוא מעבר להן . האהבה הזו באה במגע עם היסודות הטראומטיים של הטקסט . עם אותם אלמנטים אשר מערערים את סדרי העולם הדתי - מכלים אותם - אך בכל זאת מוסתרים וגנוזים בחובם . זאת האהבה . אהבת תורה היא מצב פסיכו-תיאולוגי, שביסודו אקט אנליטי שמבקש לחדור אל "אובייקט סיבת האיווי" ולמצוא בו את מה שאין בו ולא למצוא בו את מה שיש בו . למצוא את ה"עוד מעט" של ה"דבר" . זאת כמו שביסוד האקט הפסיכואנליטי ישנה אהבה שהיא המוכנות לראות ללב ולא לעיניים, "כִי הָאָדָם יִרְאֶה לַעֵינַיִם וַה' יִרְאֶה לַלֵבָב" ( שמואל א טז, ז ) ; לעצום את המבט האנושי של הדברים ולאמץ את המבט של זה אשר קיים במודוס של איווי טהור - היינו האלוהים ; האחרון מוצא ורוצה במציאות את מה שהיא איננה ולא מוצא ולא רוצה את מה שהיא ישנה . כפי שיתברר במהלך הדברים, המציאה-האהבה הזאת תמיד קיימת כאיווי, כרצון וכדרישה . מתוך מצב זה של אהבה יוצא לו הספר למסע בעקבות היסודות המחוקים ; הוא צולל אל תוך קודש הקודשים ותר אחר הארון הקדוש

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help