sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 ארבע שנים ברואנדה הנחת המוצא של משרד החינוך הרואנדי הייתה שלילדים לא תהיה בעיה לרכוש את השפה האנגלית, הם מתרגלים מהר לשינויים ובגיל צעיר רכישת שפה נחשבת קלה . הצפי היה שהמורים יתקשו יותר לקבל את השינוי . מקצועות כמו מתמטיקה ומדעים נתפסו כמקצועות שבהם השינוי לא אמור להיות בעיה, להבדיל, לדוגמה, מהיסטוריה ואזרחות, ולכן התחילו בהם . בתוך פחות משלוש שנים עברה מערכת החינוך כולה לשפה האנגלית, למעט שלוש השנים הראשונות בבית הספר היסודי . על המורים נאסר ללמד בקיניארואנדה . השינוי הזה הציב מהמורות רציניות למדי לרבים מהתלמידים, ובוודאי גם למורים . צפיתי בלא מעט שיעורים שבהם ילדים ניסו להסביר למורה בקיניארואנדה מה אינם מבינים, והמורה התעקש לענות להם באנגלית . חלק מהשינוי שקידמתי באגהוזו שלום קשור לזה בדיוק . "תלמדו בקיניארואנדה איך לחשב אינטגרל", אמרתי למורים, "כדי שקודם כול הילדים יבינו את המהות, את המהלך, ורק אחר כך תחזרו לאנגלית" . אבל כל זה קרה מאוחר יותר . בשלושת החודשים הראשונים לעבודתי שם גזרתי על עצמי שתיקה . ידעתי שהמורים שבעים מיועצים שמגיעים לרגע, חושבים שכל התשובות בידיהם וממשיכים הלאה . החלטתי שכדי להיות רלוונטית, אני חייבת להקדיש את החודשים הראשונים לתצפיות וללמידה . מדי יום ביומו נכנסתי לשיעורים שלמים . התמקמתי תמיד מאחור, לפניי שורות-שורות של תלמידים יושבים בדממת אלחוט . השקט הזה הדהים אותי . מעולם לא חוויתי כמותו בבתי ספר בישראל . שום תלמיד אינו פוצה פיו, לעיתים נדירות מישהו מצביע ושואל שאלה . תלמידים שנכנסו באיחור לכיתה, והיו לא-מעט מאחרים, לא זכו לשום תגובה . אני מוצאת הערות שכתבתי לעצמי בחודשים הראשונים של התצפיות : הלוח נראה מזעזע, עמוס וגדוש משפטים . כבר אין מקום על הלוח, אבל המורה אינו מוחק דבר . הוא מתחיל לכתוב באותיות קטנות יותר ויותר . או הערות משיעור

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help