sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רות גולן מעטה יותר . אולם, לדידו של פרויד, על הפסיכואנליזה מוטלת האחריות להתייחס לאהבה, מכיוון שהמשוררים מראים רק עניין מועט במקורם של מצבים מנטליים . מכאן ניתן להבין כיצד באותה שנה, כשעסק בניסוח התאוריה הראשונה של האהבה, כתב פרויד ליונג ב- 13 בינואר 1910 : "לא הייתי מחמיץ את ההזדמנות לנעוץ את דגל הפסיכואנליזה שלנו בתחום חיי האהבה הנורמליים המקביל למחקרנו" ( פרויד ויונג, 2008 : 161 ) . גם לאקאן ב סמינר ה- 8 : העברה ( 1960 – 1961 ) , בפרק ,12 אמר שאי-אפשר לומר דבר מה משמעותי או הגיוני ביחס לאהבה, ו בסמינר ה- 20 : עוד ( 1972 – 1973 ) , בפרק 1 העוסק רובו באהבה, טען שברגע שמתחילים לדבר על אהבה, יורדים לרמה של טמטום ( לאקאן, 2005 ) . עם זאת, לדבריו, האהבה היא התפתחות של פונקציה שהיא הקשר העמוק ביותר, הרדיקלי ביותר והמסתורי ביותר בין בני אדם ( 2015 Lacan, ) . שעות רבות הקדשתי למחשבה המתסכלת איך לומר משהו על אהבה בלי לרדת לרמת הטמטום . לפני שנים, בפארק הירקון, שרה דנה אינטרנשיונל את ההמנון של המאה ה- 21 : "לכל אדם זכות להיות נאהב כפי שהוא" . רובנו מכירים בכך שבמציאות הצהרה זו אינה מתממשת במלואה, אבל למשמע הדברים הגיב הקהל באקסטזה, מכיוון שהאהבה היא כמעט הרגש הנשגב היחידי שנותר במאה ה- 21 . אם כן, מהי האהבה שלכולנו יש זכות אליה ? ואולי נכון יותר לומר אהבות ולא אהבה, כדי להכיר במורכבות ובמגוון של המושג וכדי לא לשכשך באמבטיה שבה הכול מתמצה באותן מילים שחוקות כמו טראומה, התענגות וכיוצא באלה . תוך כדי חקירת האהבה עלה בראשי כמו מתוך מאגר סמוי הצירוף "אהבה בתענוגים" הלקוח ממגילת שיר השירים , טקסט השירה הגדול בהיסטוריה על האהבה, ושם כתוב : "מַה יָפִית וּמַה נָעַמְתְּאַהֲבָה בַּתַּעֲנוּגִים" ( שיר השירים ז', ז' ) . שני פסוקים אחר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help