sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 אהבה בתענוגים יום אחד, לפני שנים רבות, ישבתי על שפת הגנגס בהודו, אחרי סדנה עם מורה רוחני ( שהענקתי לו לזמן מסוים את הזכות להיות "זה שיודע", פנטזיה שגם ממנה התפכחתי בפתאומית כואבת ) . ישבתי על סלע במדיטציה עמוקה וחשבתי על החור שאני נושאת בתוכי כל חיי כמו שק מלא אבנים על גב כואב . הרי זה הממשי, אמרתי לעצמי, ועליי לקבל את המשא, כי אין דרך אחרת . כהרף עין הופיע ספק ועלתה שאלה - האומנם ? ובאותו רגע ממש התרוקן השק מאבניו, והחור הפך לעוד דימוי לכאב ולאכזבה, עוד דימוי מטפורי, ולא יותר מכך . החוויה הפלאית הייתה עוצמתית . הזמן עצר מלכת, כל מה שנותר היו האין והאהבה . לשילובים השונים של שאלות אהבה אקדיש ספר זה . ועל אהבה הלא תמיד אפשר לדבר אך מעט, באופן חלקי בלבד . אומנם אין מילים שיכולות לומר את חוויית האהבה, ולמרות זאת אני מסתכנת בקפיצה לנהר האהבה הסוער בתקווה ללגום ממנו עוד כמה טיפות ולהגיש לקוראים כוס קטנה ומלאה ביהלומי מים חיים . כי ללא מילים אין האהבה מתקיימת . לספרי הראשון קראתי אהבת הפסיכואנליזה , הוא עסק בקשר בין הפסיכואנליזה לתחומים שונים בתרבות . אחד הפרקים החשובים בו נקרא "מה אנחנו יכולים לדעת על אהבה ? " כשאני קוראת בו עתה, לאחר כ- 20 שנה, אני שוב נוכחת לדעת עד כמה מעט אנחנו יכולים לדעת על אהבה וכמה חסרת ערך היא ידיעתנו, ועוד יותר כשאנו מנסים להגות ידע זה בשפה . ובכל זאת, התשוקה התעוררה בי לנסות ולגעת שוב, בזהירות, בנושא גלוי – נסתר זה, בלי להירתע מפני החלקיות והכישלון שבלדבר על . . . ב- ,1910 במאמרו "על סוג מיוחד של בחירת האובייקט אצל הגבר", כשהציג פרויד את התנאים ההכרחיים לאהבה, הוא התנצל על כך שהוא פולש לטריטוריה שהיא נחלתם של המשוררים . לטענתו, המדע צריך לפסוע בזהירות בתוך שדה האהבה, ולו משום שהמגע של המדע מגושם יותר ממגע השירה ותפוקת ההנאה ממנו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help