sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

אריק לוראן 14 אנו מנגידים לפרספקטיבה זו את הספציפי ביותר שבשיח האנליטי . שיח זה ממקם את הממשי הספציפי של הפסיכואנליזה, שבו פוגשים את הסובייקט של ההתנסות בו . הסימפטום יסתבר כבלתי ניתן לתרגום במונחים של הפרעה, הנשמעת כטעות קוגניטיבית . ממד הייחודיות של הסובייקט של הסימפטום יכול להיות מונגד לקטגוריה המאחדת "הפרעה", המובנת כטעות קוגניטיבית . המשגה זו מכלילה את ההמשגה של ההלוצינציה כטעות תפיסתית . לאקאן התנגד לכך והראה שלא רק שההלוצינציה רחוקה מלהיות טעות בתפיסה, אלא שהיא גם אמת של הסובייקט . המונח "קוגניציה" מאפשר ניצול לרעה של השפה, בעיקר של נרדפויות ( synonymies ) אומללות, אך אין להשתמש במדעי המוח כדי לגרום להן לומר שהן אומרות אותו הדבר כמו הפסיכואנליזה, או שהן מאשרות אותה . יש דווקא להבחין בין שני מישורים אלה — זה של האובייקטיביות המדעית וזה של האובייקטליות הפסיכואנליטית . יש אפוא הטרוגניות בין אובייקטיביות מדעית לבין אובייקטליות פסיכואנליטית . אכן, האובייקט a , האובייקט המפורסם שהובנה על ידי לאקאן כ – Dasein , כהוויה של הסובייקט, אינו מוכח על ידי המדע . החל מאובייקט a ועד לסימפטום, עלינו לחקור את השפעת המדע על אופנות הייצור של הסובייקט ושל משטר הוודאויות שלו . עקרונות הפרקטיקה האנליטית הלאקאניאנית מבססים את הפירוש על ההתנסות של ממשי ייחודי לפסיכואנליזה, ולא על התאמתו לאובייקטים המיוצרים על ידי שיח מדעי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help