sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

LOST IN COGNITION 13 את הסביבה שלנו ואת האוויר שאנו נושמים . זה מהווה גם מכשיר המנסה לצמצם את המרחב שבו שוכן הסובייקט, כלומר את הדו – משמעות . מנסים לצמצם אותו למיומנויות, ליכולות חברתיות, למיומנות רכישה של ידע, ובסופו של דבר — לתנאי האפשרות של למידה . החלק השלישי מקבץ כמה מאמרים . המאמר הראשון "מקורו של האחר והאובייקט הפוסט – טראומתי" פונה אל ניסיונותיהם של הפוסט – חומסקיאניים המחפשים אופנוּת של מקור השפה מעבר לחתך שבין זנים שונים של בעלי חיים לבין הזן האנושי . עבור האנליטיקאי בעל האוריינטציה הלאקאניאנית, החתך של לוי – שטראוס בין טבע לתרבות מוּתק . לאקאן מציע משהו אחר . ההנגדה חייתיות – אנושיות נחצית עבור הפסיכואנליזה בזכות ההנגדה בין החי להוויה המדברת . המאמר השני בוחן את מצב הפסיכואנליזה הקוגניטיביסטית, את המפלצת שהורתה באותו ניסיון לתרגם את ההשערות הפסיכואנליטיות באמצעות הקוגניטיביזם . הזרם המרכזי של הפסיכואנליזה האמריקאית הוא כיום זה של פסיכולוגיית האני משכבר הימים, כשהיא מתורגמת במונחים קוגנטיביים . הפסיכואנליטיקאים של האני מדברים במונחים של הביולוג של הזיכרון, אריק קנדל ( Kandel ) , או של הקוגניטיביסט הרגשי אנטוניו דאמסיו ( Damasio ) . זרם זה טוען שעל מנת לשרוד, על מנת להיות מדעי, יש לדבר בעגה הקוגניטיביסטית . הוא מאמץ ביחס לפסיכולוגיה את אותה פוליטיקה הננקטת ביחס לפסיכיאטרייה . חסידיו של זרם זה כבר טענו שלא רק שיש לדבר את שפת ה – DSM אם רוצים להישאר בדו – שיח עם הפסיכיאטרים, אלא שיש גם לאמץ את הסיווג על פי הפרעות במקום את הסיווג על פי סימפטומים . אימוץ זה הוביל אותם לדרך של ויתור על הפסיכואנליזה, ואנו נראה זאת באמצעות דוגמאות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help