sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

LOST IN COGNITION 11 אם מערכת הלשון היא אינסופית, מהן המערכות המאפשרות לעבור ממערכת שיש לה סוללה סופית למערכת אינסופית ? משהו כאן אינו מסתדר . צריך את מקום הסובייקט כקבוצה של ראסל על מנת להבר את שתי המערכות . אין התאמה בין הסובייקט כקבוצה של ראסל לבין הסובייקט של הלמידה . תכונת הגמישות העצבית, לא רק שאינה מאפשרת את אחסון כל העקבות האפשריות, אלא היא אף מסמנת את התוכנית המכוונת לצמצום ההתנסות לעקבה שלה כבלתי אפשרית . האֲבוּד — בפרספקטיבה הקוגניטיבית, " Lost in cognition " — הוא המקוריות של הלא – מודע הפרוידיאני . כמשקע של הדיבור, הוא מוצא את מקומו בכתוב ולא בעקבות . מקומו הוא חוץ – גופי . עם זאת הוא מתהבר לגופיהם של היצורים החיים באמצעות התנסויות של התענגות הנותרות בלתי נשכחות . שלושת החלקים המרכיבים ספר זה מבקשים להדגים זאת . החלק הראשון מתחיל בבחינת מעמדו של הלא – מודע כטקסט ג'ויסיאני, ומראה כיצד מציב לאקאן טקסט זה ביחס להשקפה החומסקיאנית של המודולה השפתית, שכן הקוגנטיביזם מכסה מצעים שונים מאוד . הקוגניטיביזם של חומסקי הוא דבר אחד, והתרפיות הקוגניטיביות — דבר אחר . אין לשני מצעים אלה דבר זה עם זה . המחשבה של לאקאן מקיימת דו – שיח עם מצעו של חומסקי ומנגידה את עצמה ביחס למצע זה . המחשבה שמה שמשותף לשפות הוא אפשרותו של הופעת המדע שונה לגמרי מהמחשבה שיש להן במשותף דקדוק מולד כאיבר של השפה . מחשבה זו של לאקאן נראית לי מכרעת . נקודת המבט הלאקאניאנית טוענת באופן חד וחלק שמה שמשותף לשפות אינו דקדוק משותף אלא אפשרותו של המדע . מה שהשפות הטבעיות מניידות הוא המספר, והמספר הוא המאפשר לאחר מכן את הופעת המדע . המאמר השני בוחן את האי – אפשרות לצמצם את הסובייקט לעקבות הלמידה שלו . אנו מקיימים דו – שיח בעיקר עם פייר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help