sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

LOST IN COGNITION 9 הופיע מחדש צמצום של ההתנסות האנושית ללמידה . בתיאורו נשען הקוגניטיביזם ההתנהגותי לא רק על צפייה בהתנהגויות אלא גם על הדמיה מוחית המושגת בזכות ה – MRI , הדמיה באמצעות הדהוד מגנטי המכונה באנגלית " PET - scan " . בזכות הדיווח על תמונות אלו מתיימרת הפסיכולוגיה החדשה לתפוס את מקומה בין מדעי המוח . פסיכואנליטיקאים מסוימים מעודדים את עמיתיהם ללכת בדרכה של הפסיכולוגיה . לדבריהם, יש מקום בתוך מגוון הדגמים של הקוגניציה לתהליכים הלא מודעים הפרוידיאניים . אחדים חושבים שהגיע הזמן לתרגם את התהליכים הסובייקטיביים למונחים של רשת עצבית . זו למעשה טענתם של התאורטיקנים של הקוגניציה, אך גם הטענה של הדוגלים בפסיכואנליזה קוגניטיביסטית הסבורים שמדעי המוח רק יאשרו את התגליות הפרוידיאניות והלאקאניאניות . ספר זה תומך, מנקודת מוצא של הפסיכואנליזה באוריינטציה לאקאניאנית, בתזה מנוגדת . מה שאובד במה שמתיימר להיות תרגום – לכאורה הוא הלא – מודע . מאבדים בו את הסובייקט של ההתנסות האנליטית ואת האובייקט של הפסיכואנליזה . הלא – מודע אינו תלוי בשום למידה . הוא מה שחסר או עודף לכל למידה אפשרית . לאחר הלמידות במשך היום מתעורר החלום החל ממה שלא יכול היה להילמד, להיאמר, להיחשב . הלא – מודע הוא אופנות של המחשבה המשוחררת מהלמידה כמו גם מהתודעה . זו ( בה בעת ) השערורייה שלו והייחודיות שלו . אנו טוענים שיש נתק יסודי בין סובייקט המוגדר על ידי למידותיו ( ואין זה משנה מהי התפיסה המתוחכמת — פחות או יותר — שיש לנו על הלמידה ) , ובין סובייקט המוגדר על ידי הלא – מודע . הלא – מודע אינו מאפשר לצמצם אותו למנגנון של למידה, לעקבות של למידה . העקבות המשוערות נכללות במנגנון טופולוגי כך שהן אינן יכולות להיות רשומות על משטח כמו זה של הקורטקס העצבי . רק הטופולוגיה של

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help