sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

אריק לוראן 8 בניאו – שפה הקוגניטיביסטית האוניברסיטאית, המקבילות ( synonymies ) הן ששולטות, באותו האופן שבו היה ואלרי אומר : 1 " הרעיונות הגדולים המעורפלים הם אלה היוצרים ציוויליזציות" . הם היחידים המאפשרים הקבלתיות מספקת על מנת ליצור, במונחים לאקאניאניים, אי – הבנה . הרעיונות הגדולים המעורפלים מייצרים את אותו מכנה משותף שהוא ציוויליזציה, שבה הופכת האי – הבנה בסופו של דבר למורחבת ביותר ולמופשטת ככל האפשר . התפשטות זו עצמה מאפשרת לנו לדבר בינינו . כאשר נדרש דיוק, מופיע המדע . גם הוא יוצר שפה, אך אינו מכוון אל הקשר החברתי . עיקרה של אותה ניאו – שפה הוא שברשותה מקבילות, גדולות ככל האפשר, המאפשרות להגיע לכדי שיחה בין חומסקאים לשעבר, נוירולוגים, ביולוגים, אוניברסיטאים ; שיחה המותירה רושם שהם מדברים ביניהם על משהו שיש להם במשותף, אף שלמעשה הם מדברים על דברים שונים למדי . שיחה זו, המתקיימת בשם המדע, היא קשר חברתי טהור, מראית עין של מדע . הניאו – שפה הקוגניטיביסטית התפשטה במהירות רבה, בד בבד עם שינוי דורי בקרב הפסיכיאטרים והפסיכולוגים . עתה היא מבקשת לכפות את עצמה . האידיאולוגיה הנפוצה, או ליתר דיוק, התקווה השכיחה כיום בפסיכולוגיה האוניברסיטאית, היא לנסות לצמצם את הסובייקט של הפסיכולוגיה למנגנון של למידה . היא משלימה את תוכניתו של פיאז'ה — ואף מוסיפה עליה — לאחד את הפסיכולוגיה סביב הלמידה של הילד באופנותה ההתנהגותית, תוך זניחת ההתייחסויות הלוגיות והשפתיות . אופנויות הרישום של ההתנסות במערכת העצבים, גמישותה של זו, שיקמו את דגם הלמידה . תחת השם "קוגניטיביזם התנהגותי" 1 . Valery P . , "La crise de l'esprit", dans Œuvres I, edition annotee par Jean Hytier, Paris, Gallimard, 1957, collection "La Pleiade", pp . 1044 - 9888

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help