sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 פרק ג משנה א . ורומולוסרומוסאתניקההיא הזאבה הרומית המאחת . אפשרויותמספרבוחןעצמופרידהיים פסלים והיהבאלפי . מיתוס זה הונצחרומאודפרק חשוב במיתולוגיה של ייסהמשקפתסצנהזו מתארשהבבלימשוםזאתפוסלהואנפוץ ביותר בעיקר במערב האימפריה, אך גם במזרחה . הואמדועברורלאזובפרשההבבלישלהכלליאי הדיוק נוכחולא דמות זאבה . לאישהדמות אחרותמניקותדמויות . אישהשזונאמרולאמניקהדמותנאמרבתוספתא . האפשרותאתפוסל ניסה המניקה את דיוניסוס . ניסה הוא שמה המלא של העירכגון . הרומיתבמיתולוגיהמופיעות 13 סקיתופוליסצורהניסה סקיתופוליס, ואף התלמוד מזכיר את נאוסה ( אך לא את ה פולחן ) . "א ) קשור בו . מ "ב פ'תרפות' ( לעיל והמונח, בארץנפוץהיהנאוסה שלאשתוהיאאיסיסהמצריתבמיתולוגיה . המקובלכל זאת אנו מציעים לחזור להסבר עם איסיסוממילא . מחדשוהנולדהמתפרעהאתגםומייצגהמוותאלהואאוסירים . אוסירים בעולם היווני רומי ולאחר הספירה הוא כברהתפשטהמצריהפולחן . הלידהאתמייצגתאשתו . סראפיס גם הוא אל מצרי שפולחנו התפשטבאופיוגלובליוהפךמצריאיבד הרבה ממקורו ה 14 , אוסוריסאתמזכירהמסורתיים סוריהאליאתהמתארלוקיאנוסבמזרח . אך לא את איזיס והיוהמצריתיסבעיר בבל כמוקדש לאוסירן וסרפיס . מסיפורו מתברר שהיו שפרשו את הפולח 15 . הסורילאדוניסכמוקדששפירשוהו כמובןבכלל סרפיס זוהה עם אבי האלים הוא אוסיריס, ו . האליםראש, אפולוןעםגםזוההההלניסטיתבתרבות פגאני אחד, מאוחד . או על מיתולוגיה פגאניתפולחןשהדגשנו במבוא אין לדבר על כפי רומית . לכל אזור ועיר היה עולם אלים משלו . והדמיון בשמות האלים רק מבלבל הלניסטית או ואיננו סממן של אחדות . 16 , אוסירים וסרפים מופיעים כקבוצה אחת, ברומא ובספרות הפגאנית . איזיסמקוםמכל ברומא 17 נבנה למשל מקדש המוקדש לאיזיס וסרפים יחדיו ולכן טבעי לפרש שגם משנתנו מדברת על 13 " [ שלחביעיןעשרהושבעמאתןרביושיער,נאוסאדמןדקונדיסמודיאלרביבוניוסשיגרבבלי עירובין פג ע"א : " . 47ביצים ] ; פליניוס, היסטוריה של הטבע כרך ה עמ' 712בוניוס לרבי מודיא של קונדיס מן נאוסה, ושיער רבי 14 . לוקיאנוס מתאר את הפולחנות המזרחיים בלבוש ההלניסטי של המאה השנייה 74לוקיאנוס, אלי סוריה, עמ' לספירה בערך . באופן טבעי הוא התמקד בפולחנות שנהגו באזור זה ובאלו שבעיניו כאיש התרבות ההלניסטית הגלובלית, היו בעלי אופי ייחודי . 15 פסל מסוים והיו פרשנויות מיתולוגיות שונות, לאיזה אל הם בדיוק עבדו . הווה אומר שהנוכרים המקומיים עבדו הפרשנויות השונות רווחו בתקופה שבה עבדו את האל בפועל, וכנראה לעובדי האלילים ההסבר המיתולוגי היה משני לדמות הממשית לה פלחו . 16 פר קלאסי המתאר את העולם הרומי . בחרנו בכוונה ס 460 - 45 ; 793 ; 629 - 826רוס ואחרים, אנציקלופדיה, עמ' ולא תופעות מקומיות . דוגמה טובה לדברינו הוא חיבורו של פלוטארך על איזיס ואוסירים, שבו הוא מדבר ארוכות על קשריהם עם סראפיס . 17 . 562בראד ואחרים, דת רומי כ"א, עמ'

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help