sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 פרק ג משנה א " ( פ"ה ה"א ) . וסרפסמניקןדמות"ואףהאלילייםהאטריביוטיםלרשימתתוספתבתוספתא , מוסיףיהודהרבי, דתניא : "נפרדותדמויותשתישאלוהביןהבבלייד וינה מניקה וסרפס" ובכתב שםעל - אפיססר . כולוהעולםכלשמניקהחוהשםעל - מניקה, אפיסוסרמניקהדמותאף "מניקהוקאבןדנקטאוהיא, כיילוקאגריואדנקיטוהוא . כולוהעולםכלאתומפיסשסריוסף שמחזיקה בן ומניקה ) . חוקרים עסקו במשפטוהוא שמחזיק 'גריוא' ( גרב ) ומודד והיא – ( מג ע"א , לפנינו פירוש 'יהודאי' למעשה . הנוכריהעולםזה, ומפתיע שקראו בו רק את מה שהכירו מ 9 המסביר תמונה אלילית על רקע יהודי . גדימאוחר וא 10 . תהוא כלי למדידת קרקעו, להוציא צליל השם . גריואליוסףקשרלוואיןמצריאלהואסראפיס ( לפי התורה ) , אךמצריםארץבכלהנחלותאתמחדשחילקהואשכןאת יוסף ניתן לצייר כך, לא את סראפיס . למעשה, לפנינו שתי סצנות אליליות ידועות או סצנה אחת . ביותרמפורסמתתמונההיאהמניקההאישה . הפוריותאלהוא, סראפיסהאלכמובןהואסרפס בעולם האלילינפוצהתמונהזואכןהמזוהה עם סראפיס . הורוסאתהמניקהאיסיסשל 11 שלכך מתכוון התלמוד . יםסבורהחוקריםרובההלניסטי והרומי, ו פרידהיים חולק על כך משום 12 . נפוץהיהלאאיסיספולחןישראלשבארץ היא שתיאורי חז"ל הנחת הבסיס של פרידהיים משקפים את המקובל בארץ ישראל . במבוא העמדנו הנחה זו במבחן ולא ברור לנו שהתשובה מכריעינולכך חיובית . לפיכך הטיעון הבסיסי של פרידהיים נגד הזיהוי המקובל איננו נראה בעינ . ) 27 ( איור שלה . אמנם נכון סלפנתגלהבאשקלוןלמשלכך, עבודת איסיס הייתה מוכרת בארץ . ועודזאת שהאלה במקורה מצרית, ובאשקלון הרומית הייתה השפעה מצרית, אך אין זה משנה את הטענה שתושבי הארץ הכירו את הפסל . 9 נעשו נסיונות למצוא מקבילות בין גבורי התנ"ך לאלים היוונים או הרומיים . במחקר וגם במסורות נוצריות לדעתנו כל הנסיונות הללו מיותרים, ואינם יוצרים מערך מסודר . באגרת ירמיהו, שבספרים החיצוניים רשימה ) . 14 - 31קצרה אחרת של אטריביוטים : שרביט, חרב וגרזן ( משפטים 10 תשובות הגאונים הרכבי מז : . המדהקנהבידושישכאדםסרפסצורתכיפירושו"בידהגריואדנקיטוהוא" " . המילה גריוא ארמית ומשמה כלי ולנהגוהעולםאתלחלקהמדהקנהבידושישכאדםסרפסצורתכיפירושו" מדידה של נוזלים אך גם מידה של קרקעות . ראו למשל בבא קמא צד ע"ב . 11 . 152ליברמן, יוונים ויוונות, עמ' 12 . 149 - 041פרידהיים, עבודת אלילים, עמ'

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help