sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 פרק א משנה א : בהלכה הבאה ממשיכה התוספתאן יתר על כ . לא ישאל לחכם אחר, נשאל לחכם וטיהר לו . לא ישאל לחכם אחר, נישאל לחכם אחד וטימא לו ואם , לון אם יש חכם אחר נשאלי . מטהראחד מטמא ואחד , היו שנים אחד אוסר ואחד מתיר אחר המחמירןקרחה אומר דבר מדברי תורה הולכין ר' יהושע ב . אחר המחמירן לאו הולכי . אחר המיקלן מדברי סופרים הולכי אם היה אחד מהם גדול מחבירו בחכמה" : בבלי בתוספת קלה המצוינת בקובהפיסקה מצויה גם בשל תורה הלך : קרחה אומרן ; ר' יהושע בלך אחר המחמירה - ואם לאו , הלך אחריו - ן ובמני ( עבודהקרחהן הלכתא כרבי יהושע ב : א"ר יוסף . בשל סופרים הלך אחר המיקל, אחר המחמיר . זרה ז ע"א ) . אלא כל חכם פוסק כראות עיניו, הלכהן אי . הלכתית 13 הברייתא מתארת מצב של 'אנרכיה' יש לציית . 'הלכה' פסוקהן דרך להתמודד עם מצב זה שבו אין מעניקה לציבור המאמיתאיהברי צה ( הדרכה ) אחרת המצויה בתוספתא ם עעעצה זו מתכתבת . ונים אליושפן לחכם הראשו לעולם הלכה כדברי בית . 1" : העוסקת בשאלה הלכתית מסוימת ) לפ"ד מ"ובהמשך ( תוספתא לנהוג כחומרי בית שמאי וכחומרי בית הילל על זה נאמרוהרוצה להחמיר על עצמו . 2 . הילל אלא או כדברי בית שמאי . 3 . התופס קולי בית שמאי וקולי בית הילל רשע . הכסיל בחושך הולך הפתיחה . פ"ב ה"ג ) פתא ( תוסן"וכחומריהון או כדברי בית הלל כקוליהון וכחומריהון כקוליהו יתאיחסת הברימשפטים השני והשלישי מתיב . ך"לעולם הלכה כבית הלל" עומדת בניגוד להמש אלא , נדרש לא לחפש קולות ולא להדר אחר חומרותן המאמי . הכרעה הלכתיתן למצב שבו אי הפתיחה "לעולם הלכה כבית הלל" מתייחסת . בחכם אחד ( בית מדרש אחד ) ולהלך לפיורלבחו יש ליהודי, כללין אבל באופ . בו נקבעה ( לדעת העורך ) הלכה כבית הללן לנושא ההלכתי הנדו י הלל" נעסוק ביתבמשפט "לעולם הלכה כ . הפשוט חופש בחירה ועליו להלך אחר אחד הבתים והמשפט . ) הם כלל 3 - 2ההמשך ( משפטים . על כל פנים בפשטות הוא בניגוד להמשך . ןלהל . פרט אחד מקרין הראשו או שיש 'הלכה' . הללביטוי לכך שהלכה כבית ןמכל מקום בתפישת התוספתא שלנו אי . לכל היותר נקבעה הלכה במקרים מסוימים . במחלוקות המרובות . לשם מה נכתבה המסכת . על רקע זה יש לחזור למשפט בתוספתא הפותח את המסכת אבל המסכת איננה מספקת . "זו הלכה - ה'ר"דב : לחיפושן התוספתא מציגה את המסכת כפתרו זו . איננה הלכה פסוקה, ההלכה שהיא דבר ה' . שאיםאלא היא סודרת את הנו . רשימת הלכות ועצם, ה'הלכה' המתבקשת היא סידור הנושאים ההלכתיים . בכלל איננה מצויה במשנה 13 להלן נסייג מונח זה . הוא נבחר לשם הדגשה בלבד .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help