sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 פרק א משנה א : תוספתאבהלכה א פותחת ה אמרו עתידה שעה שיהא אדם מבקש דבר מדברי תורה ואינו, ביבנהמשנכנסו חכמים בכרם הנה ימים באים נאם ה' והשלחתי רעב לארץ ן לכ"שנאמר , מדברי סופרים ואינו מוצא, מוציא ועד מזרח ן ונעו מים ועד ים ומצפו" . "לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמע דברי ה' שלא יהא - דבר ה' . זה הקץ - דבר ה' . זו נבואה - ה' דבר . "ישוטטו לבקש את דבר ה' ולא ימצאו שמאי אומר מקב חלה והילל . אמרו נתחיל מהילל ומשמאי . דבר מדברי תורה דומה לחבירו . . . מקביםראומ הדרשה עצמה . 'ההלכות של המשנה קובצו כדי לענות על הבעיה של היעדר 'דבר ה'ן אם כ ה שוייעדר דבר ה' ודבר ה' מתייחס לשלן ורבלפי הדרשה בעקבות הח . מעניינת במיוחד וטיפול זה פותר , לופילטן נושא ההלכתי ניתהשתם רק ומשל . וההלכה, הקץ, נבואה 12 . 'נתונים' . ל'סדר' את ההלכהן סיויעל כל פנים עד עתה מוצגת מסכת עדיות כנ . את כל הבעיות האחרות כלל בפתיחת התוספתאן אי . המחלוקות שבהםדור משמעו איסוף דברי חכמים על יכפשוטו הס . חסות להכרעהיהתי דרשה וממנה משתמע שהבעיה היא שלא תימצא הלכה האות ) שבת קלח ע"ב ( בבלי באבל ובכלל דור יבנה מצטייר , לגרסת הבבלי באה מסכת עדיות לספק רשימת פסקי הלכה . פסוקה חס ושלום : יוחי אומרן בן מעורבי ש, "תניא : בהמשך הבבלין וכ . כדור של פסיקת ההלכה ישוטטו לבקש 'אלא מה אני מקיים . 'כי לא תשכח מפי זרעו'שנאמר , שתשתכח תורה מישראל פרשנות זו של . שלא ימצאו הלכה ברורה ומשנה ברורה במקום אחד" - 'את דבר ה' ולא ימצאו . אפשרית אך היא איננה בגוף התוספתא בשלב זההבבלי לתוספתא המשניות עוסקות בשאלה מדוע נזכרו דברי . ה - המשך התוספתא ( פ"א ה"ד ) מקביל למשניות ג : דברי התוספתא ברוריםן היחידים וכא ר' יהודה . 2 . ןאלא לבטלן המרובין לא הוזכרו דברי היחיד בי . ןלעולם הלכה כדברי המרובי . 1 וחכמים . 3 . ןשעה ויסמכו עליהן אלא שמא תיצרך להן המרובין ו דברי יחיד ביאומר לא הוזכר המרובים אלא מתוך שזה אומר טמא וזה אמר טהור זה אמרן לא הוזכרו דברי יחיד ביריםאומ . אמרו לו כדברי ר' אליעזר שמעתה . טמא כדברי ר' אליעזר דברי היחידים הוזכרו . אחרותמילים כמו במשנה אך הצירוף יוצר משמעותן המילים הם אות אלא כדי, רלבנטיתכלומר ללא צורך וללא משמעות , ב במשנה בכי"ק ) ולא ל'בטלה' ( כמו שכת ת מצמצם אההסבר השני גם הוא . עצם אזכור המחלוקת מבטל את דברי היחידים . ןלבטל 12 יד וינא, לדעתנו ההבדל בלתי משמעותי, אבל ראובדרשה הבדל קל בין נוסח כתב יד ערפורט ונוסח כתב פורסטנברג, ממסורת למחלוקת .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help