sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

עדיות 9 ן הוא ניסה בי . איננו אפשרימסכת עדיות שלנו ל'בו ביום'האריך להוכיח שייחוס ן שטייאפ . גמליאלן ת רבחהשאר לקיים מעט מדברי הגמרא ולפרש ש'בו ביום' איננו רק המעמד של הד . גמליאל מפוקפק מבחינה היסטוריתן צעד נוסף צעד שפירא בהראותו שכל תיאור הדחת רב רק לאחר ן וכי תפקיד הנשיא כונ, כלל לא היה נשיאן גמליאל הראשון לכך מצטרפת הטענה שרב 10 . מרד בר כוכבא במקרה זה ברור . אירען מה אכ . הראשונה היסטורית . ןשתי שאלות ה, ולפי דרכנו, לדעתנו לנו ן סיפור ההדחה עצמו הוא אירוע שאי . שעריכת מסכת עדיות איננה קשורה לסיפור ההדחה . ברור לנו שהיה 'משהו' אך קשה לבודד את הפרטים ההיסטוריים . כיצד התרחשנתונים להכריע כך שלא צריך לתמוה האם . ןככלל אנו מניחים שהמבנה הארגוני של הנשיאות לא היה מתוקנ . השאלה השנייה היא מה רצה הבבלי לתאר . ' הקדוםן קוימו פרטי ה'תקנו אינם סכת עדיות ( או על ראשית ייסודה ) על עריכת מדברי הבבלי . תמונה ברורההמבחינתנו עם זאת הם מבטאים . מסורת היסטורית ריאליתנםאו על כל פנים אי . מסורת היסטורית . מיתוס זה ראוי לבדיקה . ומתארים תמונה של 'מיתוס' כיצד נערכה והתפתחה תורה שבעל פה ןרב . כרעו המחלוקותלפי מיתוס זה בדור יבנה הו . אך איננו תיאור היסטורי אלא תיאור אידאי תפקיד ן לנשיא אי . אך המהלך הושלם דווקא בהיעדרו . גמליאל נושא באחריות הכללית למהלך הבבלי 'מודה' בכך . 'מונופולי' על קביעת ההלכה אלא זו סמכותם ודרך פעולתם של חכמים זה המיתוס המעצב של . אך לא תפקיד מרכזי, שלנשיא מקום מיוחד בתהליך קביעת ההלכה זה משחרר אותנו מלבדוק כיצד ן אך אי . כך ראוי היה שיהיה, זו האידיאולוגיה . פה - רה שבעלתו . פה ועריכת המשנה - באמת התרחש התהליך המופלא של גיבוש תורה שבעל בכך אנו מהלכים בעקבות . ל פרק ופרקכבמהלך הפירוש אנו מנסים להסביר את סדר ההלכות שב ועורך המשנה נקט דרכים , יש סדר למשנהן ואכ, חוקרים קודמים ובעיקר אלבק בפירושו אך יש . ובדרך כלל סדר נושאי 11 ,ןכרויספרותיות שונות כדי להדגיש נושאים או כדי להקל על הז ןכמה מאותבמסכת עדיות שוררות . ירים של עריכות שונותיבסדר זה גם חריגים המעידים על ש . צורות עריכה ייחודיות ? מה מטרתה של מסכת עדיות אלא , לא הבהרת ההלכה . לכאורה השאלה המרכזית במסכת היא שאלת המחלוקת וההכרעה ביחידה הראשונה : ים מהמסכתקברם בעצם שאלה זו נדונה רק בחל . הבהרת דרך היווצרותה 10 או פירושנו לתוספתא סנהדרין פ"ח ה"אר גודבלאט, נשיא ; גודבלאט, נשיאות . דעתנו שונה מזו של גודבלאט . , ופירושנו לנדרים פ"ה מ"ד, שם מדבר רבי יהודה בן דור אושה על מנהג ( אגב פירוש המשנה בסנהדרין פ"א מ"א ) אנשי הגליל בעבר . 11 בכך עסק רבות וולפיש, עריכת המשנה , ועוד סדרת פרסומים .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help