sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 פרק א משנה א ור לעתים מביאה מסכת עדיות רשימה של הלכות המסודרות לפי שמות בשמם של חכמי ד ורבי אלעזר ( שם 9 ( פ"ה מ"ג ) ן פ"ה מ"ב ( רבי יוסי ) ; רבי שמעו, בפ"ה מ"א ( רבי יהודה ) ן כגו . אושה . מ"ד ) רבי יהושע מוסר . למשנה שתוכנה קדום ועריכתה לאחר דור אושה היא המשנה האחרונההדוגמ מו כלהמסכת נערכה אפוא בדור רבי כ . וחכמי דור אושה מוסיפים על כך את דעתם, בשם ריב"ז אך היא מרכזת הלכות הנחשבות לקדומות ( כלומר תורה קדומה אותה מביאים ועורכים , המשנה בכך שלא ננקטה , חריגן ועם זאת הסגנו, מסגנונות המשנהן לפנינו אפוא סגנו . חכמי דור אושה ) . הדרך 'הרגילה' של עריכה לפי סדר נושאי . התוספות הללו של חכמי דור אושהשבעבר הייתה 'מסכת עדיות הקדומה' שהיא ללאן ייתכ כותלחלק מההנראה במהלך הפירושאבל כפי ש . בקלות ל'קלוף' את הרובד של חכמי אושהן נית כך שהעריכה המאוחרת , נמסרו לפי שיטם של חכמי אושה, מדור יבנהן הגרעיניות אלו שה . איננה רק שכבה חיצונית למשנה , לרבד את דברי המשנה לרבדים כרונולוגייםן סיוימסתייגים מהנעקרוני אנו ן באופ, זאת ועוד המשנה ן להערכתנו סגנו . יש במשנה עדות ישירה להלכה קדומה ולתוספת מאוחרתן אלא אם כ זו איננה . ליטושה הספרותיושהעורך שקד על עריכתה , המונח לפנינו הוא יחידה הרמונית בכך . מראש של דרך מסירה מושכלתן וכנאלא מבנה מת, התגבבות כרונולוגית של משפטים דה פריס וכיוצא, גולדברג, חולקים אנו על חלק מתורתם של מורינו ( במיוחד דרכם של מלמד הליטוש העריכתי הובלט לאחרונה במחקריו של וולפיש שהראה שמשניות . אלו חוקרים דגולים ) . שאר 'טכניקות' ספרותיותו, ןאמצעי זיכרו,ןמשחקי לשו, נערכו ואורגנו מחדש לפי רעיונות היא היא העריכה , בפרט משנין הצורה של דברי חכם קדום שעליו תוספת של חכם מאוחר הד . היא משמרת את תולדות הלימודן ואי . הספרותית וכל היכא, עדיות בו ביום נשנית : "תנא : הבבלי מתאר את עריכת מסכת עדיות בצורה שונה . ולא היתה הלכה שהיתה תלויה בבית המדרש שלא פירשוה . הוהההוא יומא - בו ביום ן דאמרינ מסכתן אם כ . גמליאל לא מנע עצמו מבית המדרש אפילו שעה אחת" ( ברכות כח ע"א ) ן ואף רב כידוע לפי הסיפור . מנשיאותו ( בדור יבנה ) ליאלגמן בו הודח רבשביום , עדיות נערכה 'בו ביום' כתגובה התמרד ציבור . חנניהן לל' ברבי יהושע בגמליאל 'התען רב . בבבלי ברכות כח ע"ב בעקבות ההדחה נפתחו . עזריה מונה במקומון ורבי אלעזר ב, גמליאלן והדיח את רב, החכמים . ואף נערכה מסכת עדיות, נפסקו הלכות שהיו בספק . שערי בית המדרש לתלמידים חדשים . ןאך לא לכבודו הראשו, גמליאל הושב לתפקידון לבסוף רב 9 כך יש לגרוס . ראו פירושנו על אתר .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help