sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

עדיות 5 . ת נפרדותום או שלוש שאלישתינולפני לאור מסכת ( בסוף המבוא ) בכך בקצרה ן נדו . כיצד נערכה והתפתחה תורה שבעל פה . 1 אך במסגרת הפירוש למשנה נוכל רק לתאר את המהלך , ולאור מקבילותותעדי 2 . בכללותו כלומר כיצד מתארת משנת עדויות את . של תורה שבעל פהן מהו המיתוס המכונ . 2 וחשוב , מהון חשוב להבי . אוטופי - זה תיאור אידיאולוגי . התפתחות תורה שבעל פה . הוא תיאור היסטורין גם לדעת שאין כמוב . מאוחרים יותרכפי שמתואר במקורות ,של תורה שבעל פהןמהו המיתוס המכונ . 3 . בתוספתא ובעיקר בתלמודים שלכל קבוצה אידיאולוגית תיאור כיצד נוצרה ה'תורה' וכיצד עוצב עולם הערכים שבון נציי וזאת מבלי לקבוע האם . גית המצטיירתואת התמונה האידיאולן חשוב להבי . הקבוצה מאמינה אלא תיארנו את, יננו היסטוריבאמרנו 'מיתוס' לא אמרנו שהוא א . מיתוס זה 'היסטורי' או לא . כך למשל הברית החדשה המתארת כיצד נוצרה הנצרות . אידאלי ( תיאולוגי ) - תפקידו הדתי וכשאלה, מהו מיתוס זהן יש להבי . הנצרותן היא מציגה את המיתוס הנוצרי על כינו : ונובלשונ העיצוב של הדתאת ימין וכיצד יתאר ההיסטוריו,רדת לברר מה מתוך המיתוס גם היסטוריפנ . החדשה השאלות שנדונו עד עתה במחקרן שאלות המחקר שאנו מציעים לביןבכך שוני מה בי פה וראתה - אם הפרשנות המסורתית עסקה בהבנת ה'מיתוס' של ייסוד תורה שבעל . ובפרשנות בשתי ואנו עוסקים , התעלם מהמיתוס וחתר להבנת ההיסטוריהן ההיסטוריו . בו תיאור היסטורי . הרמות הללו בנפרד לא היינו מסתפקים בחתירה לבירור מה . גמליאל מנשיאותון אם נחזור לדוגמה של הדחת רב אלא שואלים גם מה תפקידו של הסיפור . או לאן הרקע ההיסטורי לסיפור האם הוא אמי יוננו ישובץ במהלך ד, הסיפור עצמו ומה אנו לומדים ממנו . ב'מיתוס' של ייסוד תורה שבעל פה . בהמשך - היא ערוכה לא לפי מכנה משותף ענייני,מסכת עדיות היא מסכת חריגה בששה סדרי משנה שמות לפי הלכותרשימת . דדים חיצוניםמ י פאו יום טוב ( ביצה ) אלא ל, שבתן נושאי כגו בסוף המבוא ן לפי פתיחות מספריות בסדר יורד ( פ"ה ) ועוד סדרים שבפרטיהם נדו, המשתתפים , יועזר ( פ"ח מ"ד ) ן היא גם בולטת בריבוי מסורות קדומות המיוחסות ליוסי ב . המשנה' ) ( ב'סדר 2 פרטים רבים הקשורים לנושא שובצו במהלך הפירושים למשניות השונות . אם יזכנו החונן לאדם דעת נוכל לכנסם בפרסום נפרד . במבוא לפירוש כתבנו את אשר ידענו בזמנו על הנושא ( בשנת תשנ"ז ) . מאז אספנו חומר רב נוסף על הנושא .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help