sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 מבוא בית דין לענייני ממונות של שלושה דיינים או חמישה . . א בית דין זה זוכה במקבילות לכינוי סנהדרין, . דין גבוה יותר לענייני נפשותבית . ב . להלןק בונעסוו אין לו עלשבפו,זקניםדואחיםו שבעם אבעיבירושלים של שבית הדין הגדול . ג החוטא את נביא השקר ואת הכהןר . תפקידו לדון את השבטדתחום פעולה מוג יתה קיימת . ונביא שקר או כוהן גדול אינם הגדול . החלוקה לשבטים כבר לא הי סתםן זה בית דימכונה קבילות מהווים תחום פעולה מספיק למוסד כה מכובד . במ . ) 1ור י ( אבמקדשים בלשכת הגזית שזו שישבה בירושל,ן"נהדריה"סאו "בית הדין" בית הדין המקומי בעיירות בתי דיןבמקביל מתואר במדרש מערך אחר של ארבעה . ד ישראל . ובמקרה שבית הדין מתלבט בפסק ההלכה הוא פונה לשלושת בתי הדין ין הדר זה, כל אחד אמור לפתור את הבעיות שבתיחא שהיו בהר הבית . בזה של המסורות זושתי . ב ומקבילות ) ( להלן פי"א מ"הצליחו לפתור לא יםהקודמ פרק יא, מדברות על אותה מערכת שלהפרקים הראשונים בסנהדרין, וזו של שלושה בתי דין, אך הן סותרות זו את זו . אם אכן היו בתי דין אזוריים הרי שהם לכך ברור רבמעמוך . הנדיןהטבעית שאליה הייתה מגיעה השאלה מבית התוהסמכ במערכת שלושת בתי,למשל,לה . כךוירושנפבננתח אותה רת היא אגדית ושהמסו בית הדין הראשון שבהר הבית זהה לבית הדין השני, ואולי תיאור הדין שבמקדש, ד . ין בלבהכוונה במקורית הייתה לתאר מערכת של שלושה בתי ד שוניםסדרי בתי הדיןבל א, לושה ) ( שזהההעובדה שבשתי המערכות מספר בתי הדין אה כי נרת, או את שתיהן . כפי שנסביר בפירוש לפרק יארוואת אחת המסמחשידה , תוך התנגדות היעדר מחלוקת בעברהמאדיר את מציגה מצג אוטופי המסורת שם מסורת זות שיש בדברי כל צד . ות המחלוקת' והכרה באמוס התנאי, של 'תרבלאת 1 פי,כשלעצמו אוטוהואש, ממראזקןין מסבירה את ד ת יחזון של הכרעה שיטתכ א התגשם אלא לאחר תקופת התלמוד . עם כל זאת פרטים ממנה במחלוקות, חזון של בודאי היסטוריים כפי שננסה לברר להלן . 1 וריות . ראו דיוננו במבוא לפרק יא, ובמבוא לה

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help