sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בבא בתרא 13 משנה גפרק ז 24 דפוס נפולי יתר' . הן חסר'הןבִטל – יתר' הן חסר הן לךמוכראניבחבל'מדה הןחסר הן בחבל'מדהבִטל – בחבל''מדהיתר', הן חסרהןבחבל'מדה ננס . בן דברייתר', . ינכהשתות עד - הגיעו משתותפחותובמצריו','בסימניו עפ"י כתב יד ק ופמן משנה ג מסבירה את העיקרון ההלכתי של משנה ב . הרי אלו שני משפטים סותרים, – אם ח ס ר א ם י ת ר 25 ח ב ל ] ב ] [ ו [ מ ד האם אמר ( כתב בשטר ) מד ה 26 המשפט "אם חסר אם יתר" ביטל את הקביעה של : – ב י טל א ם חס ר ו א ם י ת רעל כן חסר 27 המילים "מידה בחבל" נסתרות ומתבטלות . אבל אם כתב קודם "אם ( הן ) – ח ב ל ] ב ] [ ו [ ח ב ל את א ם ח סר ו את ] ב ] [ ו [ ב י ט ל מד האם יתר" ואחר כך נאמר ( נכתב ) "מידה בחבל", אזי "אם חסר אם יתר",םהמילים "מידה בחבל" ביטלו את הוויתור המשתמע מהמילי – א ם י ת ר אלו הם דברי בן ננס . המילית "כדברי" – כ ד ב רי ב ן נ נ סכלומר המילים האחרונות קובעות, משנה הקודמת ובאה צוטטו בשוהיא כמו "כדברי רבי עקיבא",מופיעה רק בחלק מעדי הנוסח להדגשה בלבד . נו את המשנה כאילו כתוב בה : פיסקנו והסבר " . . . בטל מדה בחבל את אם חסר ואת אם יתר, כדברי בן ננס . בסימנין ובמצריו פחת שתות . . . " . "בסימנין ובמצריו" אינם דברי בן ננס, אבל הרישא של המשנה היא דברי בן ננס . כפי שנראה במדרש איכה רבה להלן, כך גם הבינו התלמודים למשנת בבא מציעא פ"ח מ"ח ( להלן ) . אבל , "כההיא דתנן דברי בן ננס בסימניו ובמצרניו" : המשנה מצוטטת אגב דרשה כלשהי ) ( וילנא א כט זה פיסוק בלתי נכון של המשנה . ו שאלה כזאת של סתירה בלשון המכירה עלתה לעיל במשנת בבא מציעא פ"ח מ"ח . גם שם ששכר מרחץ מחבירו בשנים שם ב"מעשה בצפורי באחד ההסכם כלל סתירה פנימית . מדובר ] , וזו טעות . מ ד ה ב ח ב ל ב י ט ל א ם ח ס ר א ם י ת ר בצד התוכן של משנה ג נוסף בצד [ 24 בתחילה נכתב "וחבל" ותוקן "בחבל", וכן במשפט הבא . 25 ועוד נוסף "את" . מ פ , מ ל ב 26 כלומר גם אם השדה חסר וגם אם השדה גדול יותר . 27

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help