sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

– ן חולי תראבבבא 11 יתינוצרו על ידי בנירות הידועות לנו כיום אין כיכרות כה גדולות ואלו אינן בנויות, אלא יבע ונראה שהכוונה,ממשנת תענית שה"רחוב" היה כיכר גדולההמבנים הסמוכים . אין להבין ים ציבוריים מאף שאינו גדול במיוחד . בעיירות רבות נמצאו בורות ,לשטח ציבורי כלשהו 24 תים נדירות יותר, סידורי ביוב או ניקוזין, לעברחובות או בשטחים ציבוריים פתוחים, וכ , 25 כמו במירון . רובעים תחומים היטב, ן יות מתוכננות, ואיננו מוצאים בהבדרך כלל לא היו העיירות הכפר יינית פויות אנכיות ותופעות דומות . התחבורה בעיירה האוורשת רחובות מצטלבים בז בלשון "מבואות שאינם מפולשים" – ורבים מהם היו ללא מוצא ,התנהלה ברחובות מתפתלים סדות העיר היהודית מיעטו לעסוקמוסדות היישוב ובארגונם, ומוון עירוני תלוי בחז"ל . תכנ בתחומים אלה . הקהילה הכפרית נוצרה והתגבשה בהשראת הפוליס, אך עוצבה במתכונת חברתית ת שונה . חלק מן השירותים היו אכן חיקוי חלקי למה שהכירו הכפריים בפוליס . כך יואידאולוג ותו נקבע בהשראתמכונה אגורנומוס, והיקף פעיללות הכלכלית היה , הממונה על הפעילמשל הפוליס . עם זאת, עקרונות היסוד של הקהילה היו שונים . שירותי חינוך וצדקה לא היו דתית בהנהגתה של - בהשראת האידאולוגיה היהודיתגובשווהם,כריתומוכרים בפוליס הנ שכבת החכמים . בינציותגה . בכל הפרוול, אך מבחינה עקרונית איננה חריהקהילה היהודית בולטת בהיקפה הגד ישובים הכפריים מאוטונומיה מסוימת והקימו מבנה ארגוני מפותח יותר או פחותינהנו ה 26 ( תלוי גם בגודל היישוב ) . לקבוע שלקהילה היהודית היה אופי עממי יותר . מנהיגי הקהילה לא היולי, ניתןלבאופן כ 27 " כבוד"ליס לא חויבו פרנסים אלה בתשלומי ד לפובניגוודווקא העשירים, . מימון הקהילה . 182 - 181ספראי, הקהילה, עמ' 24 . 40 - 32מאירס ואחרים, מירון, עמ' 25 ו שביהודה, ידועה לנו מסוריה . מפרובינציה זו נשתמרו כתובותפותחת ביותר, מחוץ לזמהה הכפרית הקהיל 26 אדם . כן נשתמרו עדויות ספרותיות וארכאולוגיות ; כך למשל - נאספו ופורסמו על ידי הרפר ומקרבות ואלו , ועל ראשרפראשון הכיה, עלתיאודורוס מסקיאון מספר על כפריים אשר בנו גשר, כנראה מיוזמתם ולא כאנגר ם ציבוריות בנויות בין ון ) . לכפרים בצפון סוריה היו שערים למבואות ומבני ציבור, כן היו דרכיהכפר ( הארכ כפרים . בכפרי סוריה הייתה מועצה ומערכת נבחרי ציבור אשר בנו והפעילו מערכת מבני ציבור, כפונדק ציבורי, אדם, - ( הרפר, אדמיניסטרציה ; מקח כל המידע הרלוונטי ותאיסוף ונימקום למתקני מים ומתקני הגנה . עדיין יש . מחקרים אלה מבוססים בעיקר על הממצא האפיגרפי, ואין 241 - 272 ; טטה, סוריה, עמ' 147 - 571מחקרים, עמ' ון, בהם ניצול של המידע הארכאולוגי . כמו כן אין בהם ניצול של החומר הספרותי כגון זה של תיאודורוס מסיקא ; השוו שם,511 ; לראש הכפר ראו שם, עמ' 421,511,27ראו עוד שם, עמ' . לראש הזקנים 34עמ' , ס דורת ביינמה , ובורות מים ברחבות 42ליד מבנה CX , לכפרי צפון סוריה . ראו עוד צ'לנקו, צפון סוריה, תמונה 34עמ' צויה מ 6 - ו 51שבין המבנים ה . ברחב 22ד מבנה, ברחבה לי 22 - ו ,15 ליד מבנה CX ציבוריות ; צ'לנקו, שם, תמונה כתובות שנמצאו ברחבי סוריה, ובעיקר . CLXIX בריכה ציבורית . דרכים בנויות בין כפרים נראות שם, תמונה בחורן, מעידות שהיו לכפרים אדמות ציבורית, רכוש משותף, שובכים ציבוריים ואפילו בתי מלאכה ציבוריים ) . 50 - 55אדם, שם, עמ' - ( מק אי, העיר . ספר 27

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help