sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מציעא כרך בבבא 5 ,חזרו בהםשו עמשמ"הטעו" : ברם גם ניתן להציע את הפירוש המקובל יותר, המופע בבבלי בהסבר הראשון נדון ( הבבלי למשנהר חילופי שמציע התלמוד בסיפא . הסבר זה הוא הסבכמו כלומר הטעו משמעו . ה" ( עו ע"ב ) י ליי תנא חזרו, נמי הטעו קרהאת אימא : "איבעי : להלן ) , "הםחזרו בעל כאלה ש"ביניהם אלא הבדל לשון . לפי הסבר זה משנה ב מדברת ואין,חזרו ן אחרת ממשנה א . בלשומנוסחת והיא ו ואירעו אבל או אונס או שהטעוהורהב"וכן מי שהיה יינו בתוך : טן שנינובמשנת מועד ק רבי יוסי . רבי יהודה אומר עושה לו לימודים בשביל שלאדבריזולף וגומר וגף כדרכו, , 2 פועלים הפשוטמשמעו "עוטה"ו,שנתנויחמיץ" ( פ"ב מ"ב ) . למשנה זו קשר נושאי ברור לסיפא של מ . 3 שחזרו בהם שםהוא כל טענה לא נכונה . "הטעו"שע שמפ"י ה"א, י ע"ג ) מ ( יבמות ירושלמי במסוגיית ה שה ) . אם כןיאת האלמנה ( או הא"הטעו"והוא בבחינת ,עלעל מידע מוטעה על מות הבמדובר . פרש לגופווכל מקום צריך ל,חזרה או הטיית מחיר,הוא לשון כללי"הטעו" חירלמה הוא הבטח"טען"מ" . או מטעןםליהר עשוכ" : מופיע גם בהמשך המשנהה"רש טעוהש גבוה, ואיננו חוזר בו . ר קבוע, אבל היא איננה עוסקת כלל בשאלה מחיבפועלים שיש להםעוסקתן מועד קטנתמש . ולאכה בעצמיד מי על התחתונה אלא בכך שהפועלים ערקו, ובעל הבית צריך לעשות את המ וביןיתהבבין שהטעו את בעל ,ר את הפועליןוכהש" : בתוספתא המקבילה למשנתנוכן משמע בזמן שלא ? אמוריםרים ל זה אלא תרעומת . במה דבן להן זה עשבעל הבית הטעה אותן, אי הלכו, אבל שכר את החמרין והלכו ולא מצאו, שכר את הפועלין הלכו ומצאו את השדה . ) פ"ז ה"א ( "ילנו דומה עושה מלאכה ליושב ובטיבטלים . שארתן להם שככשהיא לחה, נו ונאה . ההם דין לעלים שיש ת שוב בפועוסקוהיא ,משמעו חזרו"והטע"שבתוספתא משמע שא של משנתנו יש לפרש בבעל הבית ופועלים שחזרו בהם או שדרשו מחירהריאם כן את י המשניות . שאת שני גוואולי בכוונה הניסוח עמום כדי לחבר ,מופקע הירושלמי ? יהה ההטעית הטעה את הפועלים . מה הייתהירושלמי פירש כנראה שבעל הב והטעה אותם . ליתר ,ךך וכואמר להם שערך העבודה כותם לעבודהמפרש שבעל הבית שכר א , ( דינרים ) השיבעל הבית אמר להם שבעבר שכר פועלים למלאכה כזאת ושכרם היה חמ,דיוק . 4 יםשרה דינרו עליברובם קובפועל 2 איננו בכתב יד קופמן, וראו פירושנו למועד קטן פ"ב מ"ב . 3 . ,6 עמ' פירושפרידמן, 4 בבלי . ו הרשב"א לראשלמילפירוש הירו

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help