sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אמשנהפרק א מ סכת אונאה זוראה מסכתנ . כפי ש"ונאהאמסכת "ה לפני הלומדספרוק דרפשל ממשנה ג ועד משנה ז ספרא סכת מקבילה ביים רעיוניים . למוסדר העריכה כולל מסרים ספרות,ערוכה בקפדנות , א ההלכות פחות או יותר מקבילותסוף הפרק . בתוספתא . המקבילה בספרא תידון בובתוספת רים . ות ממנו כמעט אותם חומונראה שלפני התוספתא והמשנה מקור קדום ששתיהן מלקט כל וכן הסבר לשרשור ) ,ה ( להלן במשנה ה,ר לשרשור משניות דהסבגםמצוי בתוספתא : דמותלמשניות הקו"ונאהאמסכת " כל שנקנה קונה, טלית קונה דינרי זהב . רבי שמעון – ל דברנה את המטבע . כללו שון קו"הסימ שי דורשפרע מאנאבל מי ,קום, כך הלכהאף כשאמרו טלית קונה דינרי זהב בכל מ,אומר ם אין ושא והנותן בדבריוהנ,לגה עתיד ליפרע ממי שאינו עומד בדיבורוומאנשי דור הפהמבול תוס', נוחה הימנו" ( דבריו אין רוח חכמים ו חכמים כל המבטל את אמראבל,ו אונאהלו עלי ג הי"ד ) . פ" דברי רבי שמעון אבל הקישור מלאכותי . , ונאהההחלפת דינר בטלית קשור לדיני דין,אם כן אתן מלאכותי להסבירסיויהצגתם כאן היא נ ; מתאימים לכל דיני ממונות"מי שפרע"ןבעניי מסכת"שובצה מודע לשאלה למהלמדים שעורך התוספתא היהלכות . נמצאנושרשור הה שעורך המשנה ( דיני הונאה ) דווקא כאן והציג שרשור מלאכותי . אפשר אפוא לטעון "ונאהא ובעל התוספתא מציע לו הסבר שהשרשור אכן מוקשה רהקישור בתוספתא, ואפשמתבסס על צריך עיון . ו,מלאכותי משך ולא לקח וכו' . כלומר ,שיכהיני המיחר, דרך הדיון בענציגה שרשור אהמשנה ממקוםמכל ה . ונאהלאחר שהזכירה המשנה את מי שאיננו עומד בדיבורו היא עוברת לדיני על יושרת המסחר, אלא להגן על בעיקרו להגןד ונאה לא נועהסכת דין כפי שנראה בגוף המ אחריםחכמים ; יהודה ) מהחכמים ( רביחות לפי חלקוחר העשיר . כך לפהסמפניהחקלאי לפניהם יותר את הגנת המסחר כולו ( טובת השוק ) . להערכתנו שני הצדדים מסכימים ים רוא כללי השוק, ורביי דימבצעים זאת עלכמים אך ח,ך להגן על החלש ) קרון החברתי ( הצוריבע שוקה הכלכלית, סוד שלפי התפיהרגיל ) . נוסיף עיהודה מגן ישירות על החלש ( המוכר במקרה אבל ,החזקמפנישני הצדדים בשווה ומגן על החלשם פועל לטובת תקינים ואחידישכלליו או בלשוןהחזקים . לים לטובתללי השוק פועתים קרובות כיבפועל, מדרכו של עולם, לע ריךלהגן על החלשים צצה ופעלים את חוקי השוק כך שיהיו לטובתם . הרת, החזקים מתַראח את המנגנון השוויוני חזקים להפעילתים יצליחו הי, וגם אז לע"אפליה מתקנת"להפעיל והצודק כך שיעדיף את טובתם .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help