sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

עא כרך אבבא מצי 9 וכך הציג את מערכת,ריון המרכזיטנושא הסימן הוא הקרישיה בצורה שיטתית ומצא את הבע נֶה שבהםי משכללכן , ולאחר מהכריזחייב ליש סימןשאם אשון הכללים כהיררכית . הכלל הר כגון סימן העשוי להידרס, מקום סימן, ,יש סימן ואיננו חייב להכריזבהם ים שמקרים מיוחד ,אך לא ראשייון מרכזי רהוא קריט"יש סימן"הכו' . לדעת רבי יהודן וטפויסימן הבא מאליו, ש . בי מאיר הוא לכל היותר משנירולדעת פות משקים בצורה משפטית, והדוגמאותאנרם נוסחו התי רבי מאיר טאפשר גם שבדבר עוד נעיר . "שלו" מקרים רגילים או מקרים שהיו, ובכל אחד תנאי המקרה הכתיבו שהחפץ , האבדההמצווה היא להשיב את . בו האבדה שייכת למוצאשמצב ר דברים אין כללשלפי ספ כלל . איננה נדונה ש בה סימן או לא ללא כל הסתייגות . השאלה אם י ם על חפץ אבוד גם כשאין סימן . ם בנות זמננו, מכריזייל בחברות מתוקנות, גגשנו לעכפי שהד ,ריז על כךו להכן עלי ( ללא סימן ) עדייואם מצא אדם בגד,הנחה היא שאין הרבה מאבדיםה א אף אחד לוכמובןגד יקבלו . ההנחה היא שאין יותר ממאבד אחד לבגד כזה,איבד בשומי עדברה כזאת, וכך מקובליות בחיתי לחלהטעות . באופן אישי זכאותו לרמות עלה על דעי . עות מהכתוב בתורהכולל חברות שאינן מונָּ,היום בחברות אינטימיות בין שוק לבין ,ל בין אלומות לכריכותדבדל בין רבים ליחיד והלמשל במשנה מופיע הבךכ יעיקר, אלא הסיכולא הסימןאלה בכל – מוצנע ך ציבורית למקום סחורה פרטית, בין דר , ידי הולכי רגלפגע עליהסיכוי שהחפץ י : נותואחר החפץ מסיבות שר על חיפוש שאדם יוות י כנסיות מעות בבת"המוצא : ( ברייתא ? ) הר מיממצטט י ( כא ע"ב ) בלהבוכן הלאה . בהקשר זה ם מתיאשין מפני שהבעלישם, הרי אלו שלו,ובבתי מדרשות, ובכל מקום שהרבים מצויין הוא אינו מסביר מדוע הבעל ; שמקום של רבים שונהורש המפהבבלי מתעלם מהטיעוןן" . מה ומסביר שמאבד היבט של ידיעת המאבד, . התלמוד עוסק שם רק במתייאש דווקא במקרה כזה לויאיננו תמקרה זה,, בהדיןיאוש שלא מדעת ) . על כל פנים ע על כך ( ואין בעיית ידמטבע יו ולכן הבעללך לאיבוד בוודאותיטבע מקום שבו המכנסת היהודי הואין שבית העני . מןבסימ ים שבארץ ישראל . כזאת איננה מתאימה לבתי הכנסת המרוצפהמתייאש . יש להעיר שמימר . 2 טבע ( ואפילו אם היה אין הוא תקף ) סימן במןודאי איוו במקרה זה בלדעתנ אם כן הסימן . , ח ע"ג ) ט ה" בבא מציעא פ"ב',וקתו בפ"ב מ"ז ] בדבר שיש בו סימן" ( ירוהלכה כרבי טרפון [ במחל , ח ע"ד ) שם,ף לראיות את המשפט "תלמידי חכמים אין צריך ליתן סימן" ( ירו',לצרניתןההלכה . אולי קובע את . סימןרת אבדה לאחר שהמאבד נתןזר על החחרון מדבהמשפט הא ם בר שאין סימן , אמר כלום לא , נירונית היא, של מלך פלני הוא , חבירו סלע זו חדשה היא"המוצא סלע ואמר לו 2 תוב עליה לא אמר כלום, אלא הרי היא של מוצאה" ( תוס', פ"ב ה"י, וראו עודלו שמו כעוד אלא אפילמטבע . ולא של מעתיק מאוחר הסבר ןמלך פלוני" הילים "שליסר נירון . המקונית היא סלע של הסלע נירכה ע"ב ) . , בבלי . " נירונית"למילה הבלתי מוכרת

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help