sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אמשנהפרק א י הכרחי לכך שניתן להשתמשהייאוש כתנאבלי מעמיד אתייאוש . גם כאן הבאשר למרכיב ה משנה בא במפורט בפירושנו לבבא קמא פ"ט מ"א ובמבוא למסכת . ראינו שבדה . דנו בנושבא דינדרש מרכיב הייאוש כזוכמובן יש סימן ) , וא ( ה מיוחד, כשהבעל ידוע הייאוש מופיע במקר הרגילים ( וכןביתר המקרים זה מקרה מיוחד, ולהעביר את החפץ לרשות המוצא . אבל ה . במרכיב זאין צורךכשהבעל בלתי ידוע ) מרשות בעליועובר שהבבלי מתחבט בשאלה כיצד החפץ ארוכותלמשנה נסבירבפירושנו מנם זו שאלה ואו , אין כאן מעשה קנייןהמוצא ( הגנב ) , הריות לרשאו הנגזל והנגנב ) ( המאבד ים של ההפקר ישפטרעיוניים והמבשורשיו הוןדיהיא מחייבתו,משפטית נכבדת ומורכבת מבחינה משפטית נותרו שאלות פתוחות : מתי רגע העברת הקניין, וכיצד הוא . 3 כמוסד משפטי כל נער יודע . עשית הן ברורותחינה מאך מב,אלות הללו קשותמתבצע ? ברמה התאורטית הש ם שייכת ה אינם ברוריירה מכיוון שבעלים מבין שאבדה שאי אפשר להחזדו הפקר, וכל אמה - השאלה היא פילוסופיתאינם ברורים, אך בפועלמנם ההסברים המשפטיים ו . אהאלמוצ שנגרמוזקיםעל נחייב ן האם אדם גוכ,מנם פרטים בלתי ברוריםועיונית ולא מעשית . נותרו א . 4 "ג ועוד ) נה במקצת במסכת בבא קמא ( פ"ג מ"א, פ"ג מקיר . זו שאלה שנדופמרכוש שה ן עולות הרי שזה סביבהאםוות, ת בדרך כלל אינן נדונרטיולות התאונאית השאתהת בספרו אמוראית ) . - בלשון הבתר – "נפקא מינה לדינא"ןשאלות מעשיות ( שיש בה . ( "אין חייב בה" ) "ו"לא יגע בהם"חייב להכריז", "שלו" : מצביםהשלושמוצגים במשנה . "ואינם שלולהכריז יכול אינו " : נוסףך היה להיות מצב לכאורה מבחינה משפטית צרי מציאה ואכן כל דיני,יון התנאי פחות משפטידה : מטרה אחתונות מכוונות לכל ההערות האחר דה איןביונית של חובת השבת אמוסר . לולא ההלכה הרעימשפט אלא כולם מכוונםאינ בהדתי אלא כחו - לא רק כחוב מוסרילמצוות הללו בסיס משפטי . התנאים מציגים את המצווה צווה רעיוני . ה של המל, עיקרולמעשה, ולמרות הכבלא,משפטית יקרוא עאל",קדושת הקניין הפרטי"הרעיון של השבת אבדה אינו רק החזרת החפץ לבעליו ו למסכת נזיקין עמדנו על כך שהמשפט העברי בואמבבצע את השבת האבדה . מאמץ אקטיבי ל הבחנהל את עצם הפט העברי שול, ולמעשה המשמוסרי בפן המשפטימערב את הפן ה האופי הבלתי משפטי ניכר בפרטי הדיונים . ,זאתן השניים . עםהמודרנית בי והוא ,רובו מצוי במשנה . ) 255 - 852רכה ( עמ' - ים רכבהדיון במדרשי התנאים מרוכז בספרי דבר ת ( לעיל ) . מקבילה במדרש תנאים לדברים היא ספק תנאידל פרטים . ה דמן, הפקר . י, הפקר ; פררבךראו או 3 . "מפקיר נזקיו"ע לראשונה המונח מופי , "א בבא קמא כט ע , בבליב 4

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help