sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אמשנהפרק א דהמסכת א בֵׂ רש פ"ב מ"ה מציעה את מדביהיוהשנ,בפ"א מ"אראשונהה,למסכת אבדה שתי פתיחות ויש לו סימנים . םיא דבר שיש לו תובעיההדההלכה המרכזי שאב מסקנתנו תהיה שנושא רוש . הפיכך במהלך ונעסוק ב,מןכת דן בעניין הסילכאורה פרק ב במס הפרוסה בפשטות בפ"ב מ"א . רבי מאיר ( תנא קמא ) נאיםוקת תמן ומרכזיותו נמצא במחלהסי ר שיש בו שינוי חייבב, ורבי יהודה אומר שד"שלו"ים שאם נמצאו הם מונה רשימה של חפצ שהםשימת החפצים קמא סבור שראם כן הרי שתנא,"סימן"הכריז . שינוי זה ניתן לפרשו כל את דברי רבי יהודה ניתן לפרש גם ללא המונח,ק . למען הדיוקאין בהם סימן מובה"שלו" החפצים וראינו שבאמת ואכן בדקנו את רשימת ",סימן מובהק ביותר"או אולי כ",סימן" מתאים לכל היותר לחלק מהם . "אין סימן"הסבר של ה יגגב . המדרש במשנה מצ ) כבדרך א ( פ"ב מ"הפיתחילובפתיחה המופיע במשנה"מןסי"נח המו ן ניתןמנם עדייוש בה סימנים . אייש לה תובעים ו – והגדרתה לאבדה,ה דוגמכ"שמלה"את ה . בהשבתהולא כדי לחייבו,י לתת את האבדהידע למהמוצא סימנים הם כדי שלהסביר שה ירוש המסורתיפ ם לקבל את האבל ניתן גמ"ז,מופיעים בפ"בבמשמעות זו הסימנים , כהלכה אמופיע עניין הסימן שוב אגב אורחספתא שבה . בתושהסימנים מחייבים את עצם הה להשבת אבדה, אלאם אפוא שסימן הוא סיבהידועה ( פ"ב ה"ט, ה"י והט"ז ) . איננו מפקפקי ללמאיר הוא מרכיב כואפילו לא המרכיב העליון . ספק אם לרבי ,רכיב היחידזה המןשאי בר שכן . מסת, אךועיקר איננו מופיע כלל . רק במדרש תנאים לדברים חוזרת הדרשה "סימן" במדרשי התנאים המונח בר שיש בו סימנין ד"אין לי אלא דבר : ש זהעל השמלה . כן מופיע המונח במשפט הקודם במדר ה ת"ללכל אבדת אחיך ומת"ל וכן תעשה לכל אבדת אחיך : אני אקרא יןסימנין מנין בואש שיש בהן דעת מה שמלתו או עבדו ואמתושורו וחמורו שאין בו דעת יצחמורו אלא מהשורו ו ) . 331שיש בו סימנין אף אין לי אלא דבר שיש בו סימנין" ( כב ב, עמ' מדברי יםמאוחרים, כולל רבלקו כולל ציטוטים חחלקו אכן תנאי וםברימדרש תנאים לד רמב"ם . רביוכל הביטויים לעמדתו שלרות,במהלך הדולההתקבמ"א ) "ב ( פשל רבי יהודה שיטתו אבל הבבלי ניתח, 1 עדויות נכבדות לשלב הקדוםישבבלי בהקנונית . גם מאיר נדחקו מההלכה הסימן הוארושלמי ם לפי היכנראה ג אך פירושנו לפ"ב מ"ה . בירושלמי למשנתנו מרכיב הסימן נעדר, , להלן 1 משום גזל וחייבתי מצא כלכלה מחופה בעלין אסורה"דתנ : כדבריו , ובת השבת אבדהמרכיב מרכזי בח מעשרות פ"ג ה"א, נ ע"ג ) . ',ר" ( ירובין במעשוחיי , סימניןמשום דבר שיש בוזל,גסורה משום , אבמעשרות שם רב"רב יהודה ב : כן ו כמ ת פ"ב הי"ז . מעשרו תא תא בתוספ יי הסברי התלמוד לברןהמילים המודגשות בקו ה

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help