sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

– חולין כרך באבבא קמ 13 היא הדיון בשני נוספת להרחיב את הפטור ולצמצם את חובותיו של המזיק וראית מדרך א "א ) . מיכט ע,ג ע"ג ; בבלי,התלמודים האם חייב רק בשעת נפילה או גם לאחר מכן ( ירו' םיהרי שלאחר זמן הוא פטור . שני התלמודים מביא – יב רק בשעת נפילה שמפרש שחי . בשעת נפילה "כוונה"ח יותר ומתקשר לשא מפותובלי הנ, אבל בתלמוד הבייןבענתמחלוק שלנות, שכן הבעל מחזיק את הכד ( לצורך הורדתו מהראש או הכתף ) בצורה יש מרכיב של ר ברוח,דושל הבעל מצטמצמת עד למאיב . אם כן אחריותולכן חיפחות בטוחה, ורק הפסיקה האמוראית שכבר ציינו . ים ברמה כזאת או אחרת, ובמקבילחפצלהניחעה המאפשרתדת היוחסדה מולרבי יה לפרשנות מרחיקת לכת בספרות האמוראית, ל רבי יהודה זכתהפטור . אבל דעתו שהמניח פנים בית המדרשעל כלת או פרי התפתחות . מקוריפרשנות שאי אפשר לדעת אם היא ,ותהבי יהודה ופיתח ארו שלתאת דעץ מאיפתא וכלה בתלמודים ) המאוחר ( החל מהתוס ה מציאותית של תנאי החיים בעיירה יהודית . ססתם מתוך תפיהןמ ישוביעל דרך ההשערה ניתן להציעה הסבר היסטורי להתפתחות . בימי בית שני רוב ה ה ) וה ) שכן בעיר הגדולה ירושלים, ובבתי שדה ( בתי חוובעיקר במחוז יהודשראל ( בארץ י אך אלו היו מעטים ובלתי,נםוד 20 - 04עיירות של וולים דים גרגם כפוימשפחתיים . ה וה כפריםוהתפתחו ממבני הח,קר בתקופת האמוראיםובעי, . לאחר דור יבנה 13 צפופים . 14 פותקלקלות וצפובים נבנו סמטאות עביישו,, השטח הציבורי והפנוי הצטמצםםגדולי א התעוררה,ים להרבתם ברשויצה של הנחת חפירושלים העמוסה ובבתי השדה הבעיב רורים . כאשר ואחריותו על הנזקים הנגרמים מהמפגע היו בוצר מפגעהמניח ישר היה ברו ת כל התושבים להסתפק בתנאים ציבוריים פחונאלצו התפתח היישוב הכפרי הצפוף ת חפצים ברשות הרבים, והשכנים ויתרו זה לזה התעלמו מהנחה פם . בעיירה הצפונוחי תנהגותית שונה . הנורמה ונוצרה ) , "הושעי יתנא"המכונהז ( ויתור יהודה ) , אך עדיין מסכימים שעצםרבי ובדור אושה חכמים נחלקים מה הנורמה ( חכמים תח יופרכו של רבי יהודה ר את דמץ הציבויהנחת המפגע אסורה . בשלב יותר מאוחר א וכן ,יםהרבת ל ברשובזהרבים . כך לגבי הנחת ותאותה לכלל היתר לקיים מפגעים ברש הלאה . ן המניחויש מחלוקות על פרטים . הפרט המרכזי הוא בדי,מה ברורהה עצכההלכן אם ת,איננה מנמקן ) , שלדעת רבי יהודה חייב . המשנהומרצונו מפגע ברשות הרבים ( מתכו . ון ברחבהו לעיל הדיכפרים, ורא, איספרם, וכנגדו יכפר, דראו הירשפל 13 לתיאור כללי ראו ספראי, הקהילה . 14

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help