sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

21אמשנה גפרק ברה . לפי הסבר זה הועשמים" ) יר מדינבדיני אדם ופטוייב ( "חםת חכמיעדנעדרת ודה, והי ת בבא מציעא . יו לסוגימסוגיה שעסקה במשנתנ"תברא"ה פטואליח קונצפושע . ניסונחשב ל"נתקל"הבבלי מסיק שהמחלוקת הבסיסית היא האם וזו תאלא במעביר חבי"נתקל"ומשנתנו איננה עוסקת כלל ב,סוח של הבבליכזה הוא ני , ולפיכך קשה 12 קשה ומתפרשת בדרכים שונותי לבית הבסוגי,כללו של דבר . 11 רהבנש הבין התלמוד את המשנה . להסיק ממנה כיצד סים בין השאר סמתב,, והפירוש שהצענו לעניין ההנחה ברשות הרביםיתא בתוספתאיהבר בא ם, ויות הרבשר"תני מודין חכמים לרבי יודן במניח אבנו ומשואו ב : ירושלמיסבר ההעל הא אם לא הנחילמנת כן הנחיל יהושע לישראל את הארץ . ל עש טור, אחר ונתקל בהן פ אם כן באופן עקרוני כולם . ג ) ע"ג ,בה"ג פ" ( חייב",שע לישראל את הארץ על מנת כןיהו אבל כל זה לא בארץ ישראל . בארץ , ות הרבים חייבהמניח את הנזק ברשימים שמסכ פטור ,רים שלהםמסלק שבשאיננוומן הסתם גם מי ם, הרביברשותםיישראל המניח חפצ את בניגוד למשנה שהמניח את הכד ברשות הרבים . כל זמודים בכךלחלוטין . גם חכמים חייב . תה בנושא מחלוקת האם . בימי התנאים היית הלכהלהערכתנו לפנינו תהליך של התפתחו רודה פטרבי יה . ןב בנזקיייחיחנדים המדצולדעת כל ההרבים,ותיח חפצים ברשנמותר לה חפץ כך שיהיהיח בכוונה , אך עדיין הסכים שאם הנבמקרים של אחריות חלקית, או אונס הבעל חייב . ) צויהחשוף לרוח מ – ןו ( מתכוחשוף לסכנת שבירה ונפילה לרשות הרבים א תבתוספ . םהרבים, אבל אין חייבים על נזקיהותעקרונית אין להניח חפצים ברשכלומר פצים זרוקים ברשות הרבים . ב באחריות על חננו חייישאדם איהודה פוטר משום י רב נו פשטנהמגמה לפטור את המניח מתחזקת . ראינו זאת בפירוש האמוראי, שאיבתלמודים ותוקובע שבעצם מותר להניח חפצים ברשתכהמרחיק ל,ירושלמי, וב"ןומתכו"המשנה, ל לזה . זהשיםעוהדדיים ששכניםהיםורתיות הורגהרבים, שכן זה נכלל במס תל ) או אילן ליד וומה של קיר ( כלעסוק בנושא דלהלן בבבא מציעא פ"י מ"ד תחזור המשנה על "שפטור, והנימוק שהגישה הרבים, ונפל ( אונס ) והזיק . שם במשנה מופיעה רק ותרש היהאן תכחלוקת מכאיננו נזכר במפורש, אך לדעתנו "מנת כן הנחיל יהושע את הארץ מחלוקת גם שם . כט ע"א ) . לי,הוא רק לדעת אביי ( בב"נתקל פושע"הסבר 11 ואילך . 073פרידמן, פירוש, עמ' 12

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help