sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

01אמשנה גפרק אם בין,רםגשכל נזק בו,א שאדם חייב תמידומע שמותר האדם מהבהמה השתבמשנה מ בירבה ש . אבל בתלמוד הבבלי זו מחלוקת אם באופן עקיףביןור באופן ישינזק נגרםה מחייב בכל אונס ( בהנחת כד ברשות הרבים, כאשר הכד נשבר באונס ) וחכמים מאיר מחייב בהזיקן, וחכמים בי מאירר – ולא העמידו לא סלקו, נפל גמלוכדו ונשברה" : פוטרים , באבנו סכינו בי מאיררלחכמים ומודים . שמיםדינייב ביאדם וחיפטור מדינאומרים אירמבי ; ומודה ר 8 שהוא חייב – והזיקו ,מצויהומשאו שהניחן בראש גגו ונפלו ברוח שהוא – והזיקו ,ויהפלו ברוח שאינה מצונ 9 בןלנגל מנת לרבנן, במעלה קנקנין על הגג ע ונס י מאיר מודה באו רבאפיל . אם כן ) ; בבא מציעא פ"ב ע"בא ע"כט - ב " ( כח ע"פטור ן לסלק את המפגע . שהיה לו זמאף על פישזה ממונו, ו, אף על פיפטורללט שהבעחמו איננה תוספת ש, הוא חידוש של הברייתא ( או של התלמוד ) "הרוח המצויה"נושא בתוספתא שציטטנו . ות,ימוראאבילות קמברייתות אך אין להם כן עולה מדיון הגמרא שלפני קטע זה . כל אלו יתוח בבלי, או שמא הפיתוח עצמו תנאי, אבל רק בבבלפת אלו כואות דעולכן עלינו לר אם כן הכלל ששנינו לעיל . החליטו להעמיד דרכי מחשבה אלו במרכז החשיבה המשפטית איננו כלל מלא, אלא הוא נכון ברובו בלבד . לעולם" ( פ"ב מ"ה ) מועד ש"אדם "תנו רבנן : : ולקתתא חיבריאת מוב,ם ( פ"ו מ"ח ) שמשנהבדיון הב אג,בבבלי בבא מציעא ישבע, דברי – רה, בין שומר חנם בין שומר שכר המעביר חבית לחבירו ממקום למקום ושב אליעזר אומר זה וזה שא שכר ישלם . רבי בע, נורבי מאיר . רבי יהודה אומר : שומר חנם יש נו שנתברייתא דומה למאן העד כ ) . בע"בפישבע, ותמיה אני אם יכולין זה וזה לישבע" ( על ברייתאגרם לכד . אחריותו של המעביר את הכד על הנזק שנ – עלה שאלה אחרת בל מא : נשברהוהתניא"למימרא דסבר רבי מאיר נתקל לאו פושע הוא ? : מוסיפהשםזו הגמרא ור טרים : פמורבי מאיר מחייב בהיזיקן, וחכמים א,דהילקו, נפלה גמלו ולא העמיכדו ולא ס אלעזר : תברה, מירבי א לן דבנתקל פושע פליגי ! אמר . וקיימםני שמיי אדם וחייב בדידינמ ששנה זו לא שנה זו . ואתא רבי יהודה למימר : שומר חנם ישבע, נושא שכר ישלם, האי כי רבי אליעזר למימר : אין, גמרא כרבי מאיר . ומיהו, תמיה אני אם אי כי דיניה . ואתאניה והדי כגון "אמר רבא : ,שבעישבועה שניתן להת של ונוסחא . הבבלי מציע"בעלישוזה לין זהוכי מקבילה למשנתנו מביאתא שהתלמודי פג ע"א ) . הברישם ה שברתיה" ( שבועה שלא בכוונ אחריות על נזקים שנגרמו מהכדבעוסקת ה ( משנתנו נם שונמו ושונה ממנה . הנושא א פה מוסייתאבריוה,ואציה דומההסיטאך , את הכד ) תשלום נזקים של מי ששברבוהברייתא אם נפלו ברוח מצויה הרי זו רשלנות . 8 והוא מעלה אותו כדי שיתייבש . , הקנקן הוא כלי ריק ( להלן ) 9

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help