sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8אמשנה גפרק ד שמבחינה ריאליתנוסיף עוהקודמת . המשנהלמעשה פטור . גישה זו ראינו גם בסוף אין מה לעשות עשהמל . נדירן לזכות בחרסיהושכן המקרה של מתכו,ההסבר קשה וא למסכת גדול וניתן להשתמש בו, כפי שנסביר במבאם כן השברים, אלארם השבובחרסי ת אתלשנוו לפחות נדירה ) כדיאאם כן הירושלמי בוחר בפרשנות בלתי ריאלית ( כלים . ת ) . הלכה ( פרשנות יוצרה י נזקב עלישאדם חיחלק מהתנאים מחזיקים בדעה,כפי שכתבנו במבוא ובמשנה הקודמת אבל המשנה עצמה מתנגדת לכך ואיננה רואה,דעה זוססים עלבדים מתהתלמוממונו . סיבה לחיוב המזיק . על כן גם כאן קרוב לפרש את המשנה ללא מרכיב הבעלות . "ממונו"ב גם פירוש זה בעייתי, שכן המשנה . וונה היא כוונה להזיקבי אליעזר היא שהכו של רעמדת ך לאנותו, אאולי ברשלבעלים ( הלרצון בירה אירעה שלא שהשרהקמעל רת בדכפשוטה מ דעת רבי אליעזר במקרה שהכד נשבר סתם בעל הכד פטור . בכוונה ) . צריך להבין אפוא של התכוון להוריד את הכד,אלעזר ומציע שהבעלל רבי מעדן את פירושו ש ) כח ע"ב ( הבבלי קודותואלו נ,וארואו בצדיותיכד בהתאזיק מחהאדם במהלך ההורדה מהכתף . ונשבר . "רשלנות תורמת"ים היום מה שהיינו מכנ . אם כן יש כאן 7 רפה של הכד, ולכן הוא נשברות ין הבעל רואה בכדר שעדי, כלומ"מתכוין לזכות בחרסיה"שאף הוא פירש ( כט ע"א ) הבבלי ד הכאת דין להורוגיה מועלית גם ההצעה ( שנדחתה ) שמתכוואת רכושו . במהלך הס הותי של רשלנות . כפי שנראה במשנה הבאה,רכיב ממס אלא שאין כאן אונ,יחונהול ואילו ההסבר של ,קות באחריות הבעל ולאו דווקא בנזקים שגרם רכושוהמשניות עוס ל כן הבבלי גם שואל ומדקדק כיצד הניזקיין הרכוש בלבד . עמד לעני נצי והירושלמהבבל קרקע עולם " קע רזוק בקחייב, אבל אם נייק שהמזם ודאייסאם הוא נפגע מהחר ; ניזוק נדחה, שכן כל,המופיע רק בתלמוד הבבליהטיעון הזה, ) . כח ע"ב ; ל ע"א ועוד ( "הזיקתו ן ישיר, על ידי ם נזק שנגרם, באופולכן גנזקי בור נובעים מהתנגשות של הניזוק בקרקע, וחייב . שם ע, אבתני הטיאהטבע ( אדמה במקרה זה ) , המזיק, שחשף את הניזוק ל גם . לפי תנא קמאוילת אחריות על נזקיירור שהנחת הכד משמעה נטבעולה במהמשנה ה ) . שבירת הכד ( אונס של בעל הכד ) איננה פוטרת אותו, כי אדם מועד לעולם ( לעיל פ"ב מ" משנה והסגנון מלמדים שהמשנה איננה רואה בהנחת הכד פשעעצם הדיון ב,זאתעם פטי של יסוח המשכך את הנלהסיק מל . איןאלא נוהג מקובפשע,כאןאיןש . נוהראוי לע אלא שהרבים סובליםורק אז ) המניח פטור מנזקי הכד . אז ( הנחת הכד מותרתאם הבבלי ש או חפצים אחרים, באופןזקוקים להנחת הכדשכולםפגיעה כזאת ברשות הרבים, משום בתלמוד . דעתנו, ואיננוה הוא על ריאליהסבר ה 7

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help