sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

– חולין כרך באבבא קמ 7 . החסיד זועם, ובפועל הדבר מותראדם מסקל משדהו לשטח ציבורי פתוחכן נוהג שבעולם הנוהג הרגיל הוא שאין אבל,נזקיםד לא ליצורודים מאם מקפיעל כך משום שהחסידי ידם ) שהחסיהסיפורתברר ( כמו ברוב ל הבפועהרבים . תמקפידים על מניעת נזקים ברשו היחיד שלו המסקלותילו את רשצדק . רשות הרבים שייכת גם למסקל ונותרה שלו, וא רת יכולל יצברים, מיני דהרבים מותר לעשות כל תושברשלמדים נאלץ למכור . נמצאנו בצע ק המזנגרם נםאו,זקים ממשייםנרמים לוגינםמפגעים מסוימים, כאלה שבדרך כלל א פטור . : יםהגדרה מרחיקת לכת של השימוש ברשות הרבמציעה ) פ"י מ"ה ( עא יבבא מצבהמשנה וומר שימוש זמני שוטף מותר . נמצאנמותר להניח שם זבל וטיט, רק לא ללבון לבנים . כל פוגע . להשימוש ברשות הרבים . המניח איננו נחשב למזיק או ם שאין פשיעה בעצםלמדי שכן מותר, נובעים מפשיעהים אינםמשהתשלויב . הווה אומר ד חית הכאהמניח ,עם זאת לא מאחריות אדם על מעשיו, או מהחובה לשלם על נזקיםלהשתמש במבוי הציבורי, א במבוא . בכך ושרכושו גרם . דנ על העיקרון הזה, אלא על השאלה ינהשנה לתוספתא אהמחלוקת בין המ,ושהסברנכפי קרובה יותרד המשנהכח את הנאסר . לגבי המנימה ים ובשות הררבמה מותר לעשות מדת ההמון המקובלת למשנתנו קרובה לעלעמדתו של החסיד לגבי סיקול, והתוספתא שניותשהבאנו ושנביא במלמודיםהתבסיפור החסיד . זו ( עמדת הציבור ) היא גם עמדת הבאות . , אלא הוא נשברכדהאתחלא הניהבעל – נשברה כדו ברשות הרבים ) משנה ב ( בכתב היד ר במתכוון חייברבי יהודה אומ,בעל הכד – במים או שלקה בחרסיה חייברה אחבחליק הו י שנשברהכגון מ – אינו מתכוון פטורשוב,ששנינו ברישא, כלומר המניחמה ן הוא ומתכו – ישיבירושלממתפרשת המשנה בפשטות, אבל נוצרת חזרה מסוימת על הרישא . כך כדו . "על דעתיה אחרת : וה,יוחנן במתכוין לחרסין"דרבי עתיהדעל" : האחת,ת פירושהצעושתי ( ג ע"ג ) . במתכוין להזיק"דרבי לעזר ד . זו גם דעתו של את הכהמניחלפי רבי יוחנן, החיוב נובע מכך שהחרסים הם רכושו של להם . יק גרםז ממשנתנו מתמקדת בנזקים שרכושו של ה,הבבלי למסקנת הסוגיה . אם כן יל ( "מהלך" ) , אבל בנזק רכושו רק בנזק פעבנזקי חייב אדם שמוסיףבירושלמיזירא רבי שגם במקרה זה רכושו איננו חייב כלל . מהמשנה הבאה משמעגם אם נגרם על ידיסיבי פ להבין אפוא שרבי יוחנן והבבלי נסוגים במידתחייב . עלינו – ) ו הנייח והזיקר רכושקי ( הפ דעת האמוראים אדם חייביותו . לרים באחעל נזקים שנגרמייבת שחיה התנאכלמה מהה הרביםותאבל המניח את הכד ברש,נזק בכוונה תחילהרק בנזקי רכושו, או בגרימת

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help